• Original research article
  • December 5, 2011
  • Open access

TESTING IN FOREIGN LANGUAGES TEACHING

Abstract

The authors discuss the role of testing in foreign languages teaching and types of tests, show the advantages of testing compared to traditional forms of control and pay special attention to the stages of test construction.

References

  1. Иванова Е. Ф. О требовании к тестовому контролю // Актуальные вопросы контроля в обучении иностранным языкам в средней школе: сборник научных трудов. М., 1986. С. 121-125.
  2. Матушанский Г. У. Педагогическое тестирование в России // Педагогика. 2002. № 2. С. 15-21.
  3. Рапопорт И. А. К методологии тестового контроля // Контроль в обучении иностранным языкам в средней школе. М.: Просвещение, 1986. С. 83-89.
  4. Фоломкина С. К. Обучение чтению на иностранном языке в неязыковом вузе. М.: Высшая школа, 1987.

Author information

Nadezhda Vital'evna Sukhorukova

National Research Tomsk Polytechnic University

Ekaterina Maratovna Martysheva

Novosibirsk State University

Arkadii Eduardovich Sentsov

National Research Tomsk Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: December 5, 2011.

Keywords

  • тестирование
  • виды тестов
  • прогностические тесты
  • диагностические тесты
  • тесты успешности
  • валидность
  • надежность
  • эффективность
  • интерактивность
  • оценочная шкала
  • интерпретация результатов
  • testing
  • types of tests
  • prognostic tests
  • diagnostic tests
  • success rate tests
  • validity
  • reliability
  • efficiency
  • interactivity
  • assessment scale
  • interpretation of results

Copyright

© 2011 The Author(s)
© 2011 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)