• Original research article
  • December 5, 2011
  • Open access

INFORMATION-COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN UNIVERSITY TEACHERS AND PRODUCTION SPHERE SPECIALISTS' ENGLISH LANGUAGE LISTENING COMPREHENSION SKILLS FORMATION

Abstract

The authors discuss informational computer technology role in the process of university teachers and production sphere specialists' foreign language listening comprehension skills formation.

References

  1. Полат Е. С. Интернет на уроках английского языка // Иностранные языки в школе. М., 2001. № 2. С. 17-28.
  2. Смольянникова И. А. Ресурсы ИКТ как технологическая составляющая учебной среды для формирования иноязычной компетенции [Электронный ресурс] // Информационные технологии в образовании - 2003: материалы конференции. URL: http://ito.edu.ru/2003/II/2/II-2-2196.html
  3. Хортон У., Хортон К. Электронное обучение: инструменты и технологии. М.: КУДИЦ-ОБРАЗ, 2005. 640 с.

Author information

Elena Vladimirovna Yazykova

South Federal University

Nadezhda Vladimirovna Mityaeva

South Federal University

About this article

Publication history

  • Published: December 5, 2011.

Keywords

  • навыки аудирования
  • информационно-компьютерные технологии
  • интегративный подход
  • мотивация обучаемых
  • интернет-ресурсы
  • listening comprehension skills
  • information computer technology
  • integrative approach
  • students' motivation
  • Internet resources

Copyright

© 2011 The Author(s)
© 2011 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)