LUXURY GOODS PRINT ADVERTISING ESTIMATING MODALITY (BY THE FRENCH LANGUAGE MATERIAL)
Abstract
The author considers the structural, lexical-grammatical, stylistic and graphic peculiarities of luxury goods print advertising text, the linguistic and extra-linguistic factors participating in advertising text estimating modality formation allowing advertising to fulfill its basic task and shows that advertising object and target audience specificity predetermines the ways of affecting a consumer and estimation subjective modality communicative-semantic category manifestation forms.
References
- Арутюнова Н. Д. Аксиология в механизмах жизни и языка // Проблемы структурной лингвистики - 1982. М.: Наука, 1984. С. 5-23.
- Багдасарян В. Х. Проблема имплицитного. Ереван: Изд-во Академии наук Армянской ССР, 1983. 138 с.
- Винарская Л. С. Информационная структура рекламного текста (на материале французских печатных текстов): дисс. … канд. филол. наук. М., 1995. 145 с.
- Вольф Е. М. Функциональная семантика оценки. М.: Наука, 1985. 228 с.
- Гальперин И. Р. Модальность текста // Сборник научных трудов МГПИИЯ им. М. Тореза. 1980. Вып. 158. С. 119-133.
- Змеёва Т. Е. Коммуникативная семантизация имплицитной оценки (на материале французского языка) // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2010. № 2 (6). С. 57-62.
- Карцевский С. Об асимметричном дуализме лингвистического знака // Звегинцев В. А. История языкознания XIX-XX веков в очерках и извлечениях. М.: Просвещение, 1965. Ч. II. С. 85-90.
- Торсуева И. Г. Интонация и смысл высказывания. М.: Наука, 1979. 109 с.
- Хованская З. И. Стилистика французского языка. М.: Высшая школа, 1984. 344 с.
- Шендельс Е. И. Имплицитность в грамматике // Сборник научных трудов МГПИИЯ им. М. Тореза. 1977. Вып. 112. С. 109-120.
Author information
About this article
Publication history
- Published: January 10, 2012.
Keywords
- модальность
- имплицитность
- оценка
- реклама
- оценочный стереотип
- оценочная коннотация
- modality
- implicit character
- estimation
- advertising
- estimation stereotype
- estimation connotation
Copyright
© 2012 The Author(s)
© 2012 Gramota Publishing, LLC