• Original research article
  • January 10, 2012
  • Open access

LUXURY GOODS PRINT ADVERTISING ESTIMATING MODALITY (BY THE FRENCH LANGUAGE MATERIAL)

Abstract

The author considers the structural, lexical-grammatical, stylistic and graphic peculiarities of luxury goods print advertising text, the linguistic and extra-linguistic factors participating in advertising text estimating modality formation allowing advertising to fulfill its basic task and shows that advertising object and target audience specificity predetermines the ways of affecting a consumer and estimation subjective modality communicative-semantic category manifestation forms.

References

  1. Арутюнова Н. Д. Аксиология в механизмах жизни и языка // Проблемы структурной лингвистики - 1982. М.: Наука, 1984. С. 5-23.
  2. Багдасарян В. Х. Проблема имплицитного. Ереван: Изд-во Академии наук Армянской ССР, 1983. 138 с.
  3. Винарская Л. С. Информационная структура рекламного текста (на материале французских печатных текстов): дисс. … канд. филол. наук. М., 1995. 145 с.
  4. Вольф Е. М. Функциональная семантика оценки. М.: Наука, 1985. 228 с.
  5. Гальперин И. Р. Модальность текста // Сборник научных трудов МГПИИЯ им. М. Тореза. 1980. Вып. 158. С. 119-133.
  6. Змеёва Т. Е. Коммуникативная семантизация имплицитной оценки (на материале французского языка) // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2010. № 2 (6). С. 57-62.
  7. Карцевский С. Об асимметричном дуализме лингвистического знака // Звегинцев В. А. История языкознания XIX-XX веков в очерках и извлечениях. М.: Просвещение, 1965. Ч. II. С. 85-90.
  8. Торсуева И. Г. Интонация и смысл высказывания. М.: Наука, 1979. 109 с.
  9. Хованская З. И. Стилистика французского языка. М.: Высшая школа, 1984. 344 с.
  10. Шендельс Е. И. Имплицитность в грамматике // Сборник научных трудов МГПИИЯ им. М. Тореза. 1977. Вып. 112. С. 109-120.

Author information

Tat'yana Egorovna Zmeeva

National Research University Higher School of Economics

About this article

Publication history

  • Published: January 10, 2012.

Keywords

  • модальность
  • имплицитность
  • оценка
  • реклама
  • оценочный стереотип
  • оценочная коннотация
  • modality
  • implicit character
  • estimation
  • advertising
  • estimation stereotype
  • estimation connotation

Copyright

© 2012 The Author(s)
© 2012 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)