• Original research article
  • January 10, 2012
  • Open access

SEGMENTATION AND CO-REFERENCE AS LANGUAGE ECONOMY FACTORS IN SMALL TEXTS OF FRENCH PRESS

Abstract

The article is devoted to researching the small texts of modern French press which specific peculiarity is the maximum degree of information compression, namely to segmentation and co-reference as the ways of information compression.

References

  1. Гак В. Г. Языковые преобразования. М.: Школа «Языки русской культуры», 1998. 768 с.
  2. Розенталь Д. Э. Наблюдения над синтаксисом языка газеты // Язык и стиль средств массовой информации и пропаганды: печать, радио, телевидение, документальное кино. М., 1980. С. 51-63.
  3. Слепцова С. В. Свободные и фразеологизированные конструкции в языке современной французской прессы: дисс. … канд. филол. наук. Воронеж, 2008. 187 с.
  4. Fauconnier G. La coreference: syntaxe ou semantique? P., 1974.
  5. Flesh R. F. A New Readability Yardstick // Journal of Applied Psychology. 1948. № 32. P. 221-233.

Author information

Evgeniya Vladimirovna Tolstolutskaya

Belgorod State National Research University

Yurii Grigor'evich Sinel'nikov

Belgorod State National Research University

About this article

Publication history

  • Published: January 10, 2012.

Keywords

  • сегментация
  • кореференция
  • компрессия
  • текст малого формата
  • segmentation
  • co-reference
  • compression
  • small text

Copyright

© 2012 The Author(s)
© 2012 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)