EDUCATIONAL MODEL OF FORMING NON-LANGUAGE SPECIALTIES STUDENTS' ABILITY TO PRODUCE FOREIGN EMOTIVE STATEMENTS
Abstract
The author considers the educational model of forming the ability to produce foreign emotive statements comprising three interacting levels: appropriation level, recombination level and generative level, emphasizes that the units of emotive statement teaching organization as a whole make up the general basis of an emotive statement provision, which is determined as emotive speech field. The stages of the work on producing original professionally important emotive statements are realized by means of doing emotive exercises.
References
- Белкина Е. П. Обучение квалификативному высказыванию на английском языке с использованием аутентичных текстов в одиннадцатом классе средней общеобразовательной школы: дисс. … канд. пед. наук. Екатеринбург, 2002. 203 с.
- Годунов Б. П. Обучение грамматической стороне устной немецкой речи на 1 курсе языковых факультетов (на материале перфекта и претерита): дисс. … канд. пед. наук. Л., 1977. 293 с.
- Латыпов Р. А. Обучение иноязычным эмотивным монологическим высказываниям на основе профессионально-ориентированных текстов будущих специалистов в области информационных технологий (на материале английского языка): дисс. … канд. пед. наук. Ярославль, 2009. 305 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: March 16, 2012.
Keywords
- эмотивное высказывание
- иностранный язык
- неязыковой вуз
- учебная модель
- эмотивное упражнение
- emotive statement
- foreign language
- non-language higher educational establishment
- educational model
- emotive exercise
Copyright
© 2012 The Author(s)
© 2012 Gramota Publishing, LLC