• Original research article
  • March 16, 2012
  • Open access

MEDIA-SPACE AS DISCOURSES FUNCTIONING FIELD

Abstract

The author tackles the questions connected with discourses interaction in media-space, and pays special attention to the functioning of media-discourse, advertising discourse, as a part of media-space, and as for PR-discourse - it functions both in media- and social space.

References

  1. Гадамер Х.-Г. Истина и метод. М.: Прогресс, 1988. 704 с.
  2. Луман Н. Медиа коммуникации. М.: Логос, 2005. 280 с.
  3. Парсонс Т. О социальных системах. М.: Академический проспект, 2002. 832 с.
  4. Юдина Е. Н. Развитие медиапространства современной России (на примере телевидения): автореф. дисс. … д-ра социол. наук. М., 2008. 50 с.

Author information

Natal'ya Nikolaevna Olomskaya

Kuban' State University

About this article

Publication history

  • Published: March 16, 2012.

Keywords

  • медиапространство
  • медиадискурс
  • PR-дискурс
  • рекламный дискурс
  • микроуровень
  • макроуровень
  • гипертекст
  • media-space
  • media-discourse
  • PR-discourse
  • advertising discourse
  • micro-level
  • macro-level
  • hyper-text

Copyright

© 2012 The Author(s)
© 2012 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)