COMMUNICATIVE COMPETENCE FORMATION BY MEANS OF WRITTEN SPEECH
Abstract
The author considers the problems of teaching communicative competence skills by means of written speech, pays special attention to orthographic vigilance formation and its formation factors and also to motor activity, which is the main stimulus of psychic speech processes development, and presents written tasks use methods for this problem solution.
References
- Георгиевская Т. М. Работа над ошибками при обучении письму // Иностранные языки в школе. 2011. № 4. С. 112-116.
- Головчанская Л. М. Развитие творческих способностей учащихся на уроках английского языка средствами письменной речи [Электронный ресурс]. URL: http://www.pedsovet.su.load/116-1-0-9698 (дата обращения: 17.01.2012).
- Ошивалова Т. А. Развитие орфографической зоркости [Электронный ресурс]. URL: http://www.korkinoschool3.ucoz.ru/metod/ OchivalovaTA (дата обращения: 17.01.2012).
- Развитие мелкой моторики у учащихся с нарушением интеллекта на уроках изобразительной деятельности [Электронный ресурс]. URL: http://www.referatwork.ru/refs/source/ref-5036 (дата обращения: 17.01.2012).
- Семенихина Н. С. Формирование коммуникативной компетенции при обучении письменной речи на иностранном языке на среднем этапе [Электронный ресурс]. URL: http://www.bestreferat.ru/referat-188622 (дата обращения: 17.01.2012).
- Ушакова С. В. К вопросу о подходах к обучению творческой письменной речи на иностранном языке в современной общеобразовательной школе // Иностранные языки в школе. 2010. № 9. С. 61-67.
Author information
About this article
Publication history
- Published: March 16, 2012.
Keywords
- коммуникативная компетенция
- письменная речь
- компоненты содержания обучения письму
- орфографическая зоркость
- моторика
- communicative competence
- written speech
- teaching writing content components
- orthographic vigilance
- motor activity
Copyright
© 2012 The Author(s)
© 2012 Gramota Publishing, LLC