TO THE QUESTION ABOUT ORAL MONOLOGICAL SPEECH SKILL FORMATION AND DEVELOPMENT WHILE TEACHING THE ENGLISH LANGUAGE TO THE STUDENTS OF A TECHNICAL HIGHER EDUCATION ESTABLISHMENT (BY THE EXAMPLE OF INSTITUTE OF NATURAL RESOURCES OF TOMSK POLYTECHNIC UNIVERSITY)
Abstract
The authors describe the stages of the work on monological speech and pay special attention to the tasks solved at the stages of monological statement bases mastering and monological speech abilities perfection and to the supports and exercises used while teaching oral foreign monological speech to the students of a technical higher education establishment.
References
- Пассов Е. И. Теоретические основы обучения иноязычному говорению. Воронеж, 1983. 218 с.
- Пассов Е. И., Кузнецова Е. С. Упражнения как средства обучения. Воронеж: Интерлингва, 2002. Ч. I. 40 с.
- Пассов Е. И., Кузнецова Е. С. Упражнения как средства обучения. Воронеж: Интерлингва, 2002. Ч. II. 40 с.
- Фонд образовательных программ [Электронный ресурс]. URL: http://portal.tpu.ru/fond
- Шатилов С. Ф. Методика обучения немецкому языку в средней школе. М.: Просвещение, 1986. 223 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: May 14, 2012.
Keywords
- иностранный язык для студентов неязыковых специальностей
- монологическая устная речь
- овладение основами монологического высказывания
- совершенствование умений монологической речи
- монологическое высказывание текстового уровня
- коммуникативная направленность
- комплекс упражнений
- использование опор при обучении монологической устной речи
- foreign language for students of non-language specialities
- monological oral speech
- monological statement bases mastering
- monological speech abilities perfection
- monological statement of text level
- communicative orientation
- complex of exercises
- supports use while teaching monological oral speech
Copyright
© 2012 The Author(s)
© 2012 Gramota Publishing, LLC