• Original research article
  • May 14, 2012
  • Open access

MODERN INFORMATION TECHNOLOGIES USE WHILE FORMING STUDENTS-LINGUISTS-INTERPRETERS' INTERCULTURAL COMPETENCE

Abstract

The author reveals the importance of modern information technologies use while forming students-linguists-interpreters' intercultural competence, and considers web-quest as the effective means of intercultural competence formation, which offers students the wide range of topical information, allows compensating foreign environment absence and is used for the creation of the situation of real authentic foreign communication.

References

  1. Дашидоржиева Б. В. Теоретико-методологические основы исследования формирования межкультурной компетенции студентов [Электронный ресурс]. URL: http://www.tmborags.ru/index.php?option=com_k2&view=item&id= 202:teoretikometodologicheskie-the-basis-of-research-in-building-intercultural-competence-of-students&tmpl=component &print=1&lang=en (дата обращения: 20.02.2012).
  2. Ильинская Т. Н. и др. Основная образовательная программа высшего профессионального образования. Специальность 035701 «Перевод и переводоведение». Томск, 2011.
  3. Кытманова Е. А. Веб-квест как вид проектной деятельности и его использование в обучении иностранному языку [Электронный ресурс]. URL: http://www.evestnikmgou.ru/vipuski/2011_1/stati/pdf/kytmanova_ped. pdf (дата обращения: 20.02.2012).
  4. Ладисов А. И., Мосунова Н. И. Формирование межъязыковой и межкультурной компетенции у студентов-переводчиков // Инновационные образовательные технологии. 2010. № 3 (23). С. 30-38.
  5. Dodge B. Some Thoughts about WebQuests [Электронный ресурс]. URL: http://webquest.sdsu.edu/about_webquests.html (дата обращения: 20.02.2012).

Author information

Ol'ga Vladimirovna Khalturina

National Research Tomsk Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: May 14, 2012.

Keywords

  • межкультурная компетенция
  • студенты-лингвисты-переводчики
  • культура
  • веб-квест-проекты
  • информационные технологии
  • intercultural competence
  • students-linguists-interpreters
  • culture
  • web-quest projects
  • information technologies

Copyright

© 2012 The Author(s)
© 2012 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)