EXPERIENCE OF USING INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN FOREIGN LANGUAGE LEARNING PROCESS
Abstract
This article highlights the results of introducing modern information and communication technologies (ICT) into the foreign language learning process. The author shares his own experience of developing and using digital browser textbooks and sets of exercises, educational websites and other digital products and comes to the conclusion that the introduction of modern ICT into the foreign language learning is a natural and irreversible process, which demands development of new competences from both students and teachers.
References
- Анищенко А. В., Горожанов А. И. Мультимедийное модульное учебно-методическое пособие по немецкому языку «Немецкий в интерактивных упражнениях» [Электронный ресурс] // Библиотека РТО на портале ОФЕРНиО. URL: http://ofernio.ru/rto_files_ofernio/17894.doc (дата обращения: 14.06.2012).
- Веб-программирование в примерах [Электронный ресурс]. URL: http://easywebscripts.net/html/html5.php (дата обращения: 13.06.2012).
- Горожанов А. И. Электронное учебное пособие по развитию коммуникативных умений на немецком языке «С немецким в XXI век» [Электронный ресурс] // Библиотека РТО на портале ОФЕРНиО. URL: http://ofernio.ru/rto_files_ofernio/18140.doc (дата обращения: 10.06.2012).
- Любимова Н. В., Горожанов А. И. Технология «смешанного» обучения иностранным языкам: перспективы и проблемы // Вестник Моск. гос. лингвист. ун-та. Сер. «Языкознание». М.: МГЛУ, 2011. Вып. 610. С. 49-58.
Author information
About this article
Publication history
- Published: July 25, 2012.
Keywords
- information and communication technologies
- digital browser textbook
- office application
- cloud computing
- self-checked exercises
- JavaScript
- HTML5
- информационные и коммуникационные технологии
- электронный браузерный учебник
- офисные технологии
- «облачные» технологии
- упражнения с автоматической проверкой
Copyright
© 2012 The Author(s)
© 2012 Gramota Publishing, LLC