• Original research article
  • September 24, 2012
  • Open access

LINGUISTIC WORLDVIEW RECONSTRUCTION PROBLEM IN FOREIGN LANGUAGE TEACHING PROCESS

Abstract

The author considers the problem of linguistic worldview reconstruction in the process of foreign language teaching by the example of the Japanese and Russian languages with the involvement of the English and Chinese linguistic worldviews structural components, and mentions that the familiarization with another culture in the process of foreign language learning, the formation of secondary linguistic personality condition the necessity of skills formation for the identification and correct interpretation of the linguistic worldview fragments of the studied language.

References

  1. Гальскова Н. Д. Современная методика обучения иностранным языкам: пособие для учителя. М.: Аркти, 2000. 165 с.
  2. Исикава К. Нихонго-но тэдзавари (Ощущение японского языка). Токио: Синтёся, 2005. 187 с.
  3. Книга японских обыкновений / сост. А. Н. Мещеряков. М.: Наталис; Рипол Классик, 2006. 399 с.
  4. Кумагаи Т. Нихонго ва эйдзотэки дэ ару (Изобразительность японского языка). Токио: Синъёся, 2011. 182 с.
  5. Накагава М. Канго кара миэру сэкай то сэкэн (Мир и общество через призму канго). Токио: Иванами, 2008. 201 с.
  6. Языковая картина мира и системная лексикография / Ю. Д. Апресян и др. М.: Языки славянских культур, 2006. 912 с.

Author information

Ul'yana Petrovna Strizhak

Moscow City Pedagogical University

About this article

Publication history

  • Published: September 24, 2012.

Keywords

  • языковая картина мира
  • языковое пространство
  • специфика национальной ментальности
  • языковое мышление
  • мировидение
  • межкультурное общение
  • родной и изучаемый иностранный язык
  • обучение иностранному языку
  • вторичная языковая личность
  • linguistic worldview
  • linguistic space
  • specific of national mentality
  • linguistic thinking
  • vision of the world
  • intercultural communication
  • native and studied foreign language
  • foreign language teaching
  • secondary linguistic personality

Copyright

© 2012 The Author(s)
© 2012 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)