• Original research article
  • September 24, 2012
  • Open access

TARTAR LANGUAGE AS MEANS OF SPEECH COMMUNICATION

Abstract

The author considers the problems of the formation of Russian-speaking students' linguistic competence in the Tatar language, which is one of the components of communicative competence, shows the system of work on the practical mastering of the Tatar language as the means of speech communication, and proves the necessity of teaching students to construct statements taking into account communicative tasks and properly using the most meaningful language units.

References

  1. Закирьянов К. З. Формула обучения речи // Учитель Башкортостана. 2009. № 12. С. 10-12.
  2. Программа обучения татарскому языку русскоязычных учащихся: 1-11 классы / авт.-сост. К. С. Фатхуллова, Ф. Х. Завгарова. Казань: Таткнигоиздат, 2011. 73 с.
  3. Сафиуллина Ф. С., Закиев М. З. Современный татарский литературный язык. Казань: Магариф, 2002. 344 с.
  4. Соловова Е. Н. Методика обучения иностранным языкам: базовый курс лекций. Изд-е 2-е. М.: Просвещение, 2003. 239 с.

Author information

Kadriya Sungatovna Fatkhullova

Kazan' (Volga Region) Federal University

About this article

Publication history

  • Published: September 24, 2012.

Keywords

  • коммуникативная компетенция
  • речевое общение
  • синтаксические модели
  • система упражнений
  • значимые единицы языка
  • языковая грамотность
  • communicative competence
  • speech communication
  • syntactic models
  • system of exercises
  • meaningful language units
  • language literacy

Copyright

© 2012 The Author(s)
© 2012 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)