• Original research article
  • February 25, 2013
  • Open access

PROJECT METHOD AS FORM OF STUDENT’S INDEPENDENT WORK IN LEARNING PROFESSIONAL FOREIGN LANGUAGE (ATTEMPT OF DEVELOPMENT AND IMPLEMENTATION OF PROJECT “IDEAL ENTERPRISE)”

Abstract

The author shows the effectiveness of development and introduction of project method in learning professional foreign language by economic specialities students, and presents the attempt of development and introduction of project work “Ideal Enterprise” in National Research Tomsk Polytechnic University, including the system of its results assessment.

References

  1. Коптюг Н. М. Интернет-проект как дополнительный источник мотивации учащихся // Иностранные языки в школе. 2003. № 3. С. 15-18.
  2. Кочетурова Н. А. Метод проектов в обучении языку: теория и практика [Электронный ресурс]. URL: http://www.itlt. edu.rstu.ru/article4.php (дата обращения: 28.10.2012).
  3. Побокова О. А., Немченко А. А. Новые технологии в обучении языку: проектная работа // Новые возможности общения: достижения лингвистики, технологии и методики преподавания языков. Иркутск: Изд-во Иркутского гос. ун-та, 2003. С. 27-39.
  4. Полат Е. С. Метод проектов на уроках иностранного языка // Иностранные языки в школе. 2000. № 2. С. 14-17.
  5. Comfort J. Effective Presentations. Student’s Book. Oxford: Oxford University Press, 1995. 80 p.
  6. Hutchinson T. Project English 1. Oxford: Oxford University Press, 1990. 48 p.

Author information

Ljudmila Vjacheslavovna Beskrovnaja

National Research Tomsk Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: February 25, 2013.

Keywords

  • профессиональный иностранный язык
  • самостоятельная работа студентов
  • метод проектов
  • критерии оценивания результатов проектной работы
  • professional foreign language
  • students’ independent work
  • projects method
  • criteria of project work results assessment

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)