• Original research article
  • February 25, 2013
  • Open access

THE USE OF BOARD GAMES IN TEACHING OF ENGLISH AS FOREIGN LANGUAGE TO TECHNICAL HIGHER EDUCATION ESTABLISHMENT STUDENTS

Abstract

The author discusses the use of board games in the teaching of English as a foreign language to technical higher education establishment students, shows the specificity of this type of game, pays special attention to the functions that board games perform in the process of foreign language teaching, the selection criteria and the requirements for their use in classes by a teacher, and gives the description of the stages of board game-playing.

References

  1. Деркач А. А. Педагогическая эвристика: искусство овладения иностранным языком. М.: Педагогика, 1991. 224 с.
  2. Конышева А. В. Игровой метод в обучении иностранному языку. Минск: Четыре четверти, 2005. 181 с.
  3. Ожегов С. И. Словарь русского языка. М.: Русский язык, 1985. 800 с.
  4. Родкин К. А. Игра как средство повышения эффективности уроков английского языка. Иваново, 1961. 55 с.
  5. Стронин М. Ф. Обучающие игры на уроке английского языка. М.: Просвещение, 1984. 112 с.

Author information

Ekaterina Sergeevna Ovchinnikova

National Research Tomsk Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: February 25, 2013.

Keywords

  • настольная игра в обучении иностранному языку
  • цели проведения настольной игры
  • функции настольной игры
  • критерии выбора настольной игры
  • этапы проведения настольной игры
  • board game in foreign language teaching
  • goals of board game-playing
  • functions of board game
  • criteria for board game selection
  • stages of board game-playing

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)