• Original research article
  • February 25, 2013
  • Open access

LINGUISTIC AND COMMUNICATIVE FEATURES OF TEXT IN DISCOURSE OF OUTDOOR ADVERTISING

Abstract

The author reveals the linguistic and communicative features of the text of outdoor advertising discourse, basing on the results of system analysis concludes that in the system of outdoor advertising discourse text should be considered as an essential element, complex semiotic total, the unity of linguistic and communicative components in their close cooperation and interdependence, and tells that the presented ideas, regulations, conclusions suggest the perspective directions for further study and application of text category in the sphere of specific types of advertising.

References

  1. Адаева О. Б. Функционирование прецедентных текстов в лингводидактическом дискурсе // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2012. № 7 (18). Ч. 1. С. 22-25.
  2. Иванова К. А. Копирайтинг: секреты составления рекламных и PR-текстов. СПб.: Питер, 2008. 160 с.
  3. Мокшанцев Р. И. Психология рекламы. М.: ИНФРА-М, 2003. 230 с.
  4. Ожегов С. И. Толковый словарь русского языка. М.: Оникс, 2009. 736 с.
  5. Павлова В. С. Технологические особенности наружной рекламы. Чита: ЗИП СибУПК, 2008. 204 с.
  6. Павлова В. С. Эволюция наружной рекламы в контексте коммуникационного прогресса // Исторические, философские, политические и юридические науки, культурология и искусствоведение. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2012. № 5 (19). Ч. 2. С. 129-133.
  7. Рассел Д. Т., Лейн У. Р. Рекламные процедуры Клеппнера. СПб.: Питер, 2003. 928 с.
  8. Середа К. Н. Справочник по рекламе. Ростов н/Д: Феникс, 2010. 301 с.
  9. Фещенко Л. Г. Структура рекламного текста: автореф. дисс…. канд. пед. наук. СПб., 2006. 20 с.
  10. Фу Лин. Приёмы конструирования языка рекламы. М.: Флинта, 2005. 168 с.

Author information

Vera Stepanovna Pavlova

Trans Baikal State University

About this article

Publication history

  • Published: February 25, 2013.

Keywords

  • наружная реклама
  • дискурс наружной рекламы
  • рекламный текст
  • компоненты текста
  • лингвистические и коммуникативные особенности текста
  • языковые конструкции
  • outdoor advertising
  • outdoor advertising discourse
  • advertising text
  • text components
  • linguistic and communicative features of text
  • language constructs

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)