PEDAGOGICAL CONDITIONS OF BILINGUAL STUDENTS’ COMMUNICATIVE COMPETENCE FORMATION IN NATIVE LANGUAGE
Abstract
The authors consider the questions of students’ language education under conditions of bilingualism by the example of the Republic of Sakha (Yakutiya), present the complex of pedagogical conditions contributing to the formation of communicative competence in the native language of bilingual children, give the detailed description of learning and teaching, material and technical, information and learning and didactic conditions, and present the course “Culture of communication” for the students of the first grade.
References
- Выготский Л. С. Мышление и речь. М.: Хранитель, 2008. 668 с.
- Выготский Л. C. Собр. соч. М.: Просвещение, 1983. 432 с.
- Как проектировать универсальные учебные действия в начальной школе. От действия к мысли: пособие для учителя / под ред. А. Г. Асмолова. М.: Просвещение, 2008. 151 с.
- Ожегов С. И. Словарь русского языка: ок. 57 000 слов / под ред. докт. филол. наук, проф. Н. Ю. Шведовой. 16-е изд., испр. М.: 1984. 797 с.
- Пиз А. Язык жестов. Минск: Парадокс, 1995. 416 с.
- Полонский В. М. Словарь по образованию и педагогике. М.: Высшая школа, 2004. 512 с.
- Примерная основная общеобразовательная программа образовательного учреждения. Начальная школа / сост. Е. С. Савинов. Изд-е 4-е, перераб. М.: Просвещение, 2012. 223 с.
- Федеральный государственный образовательный стандарт основного общего образования / Минобрнауки РФ. М.: Просвещение, 2011. 48 с.
- Философский энциклопедический словарь / гл. ред. Л. Ф. Ильичев, П. Н. Федосеев, С. М. Ковалев, В. Г. Панов. М.: Сов. энциклопедия, 1983. 840 с.
- Щерба Л. В. Языковая система и речевая деятельность. Л.: Наука, 1974. 424 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: July 10, 2013.
Keywords
- билингвальное образование
- родной язык
- коммуникативная компетенция
- педагогические условия
- bilingual education
- native language
- communicative competence
- pedagogical conditions
Copyright
© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC