FORMATION OF RECEPTIVE DISCURSIVE COMPETENCE IN PROCESS OF TEACHING TRANSLATION ANALYSIS OF PROFESSIONALLY ORIENTED TEXT
Abstract
The authors discuss the problem of forming the receptive discursive competence of nonlinguistic specialties students in the process of teaching translation analysis of the professionally oriented text, and conduct the comparative analysis of the skills that form the receptive discursive competence and skills of the translation analysis of a special-purpose text.
References
- Аникина О. В., Якименко О. В. Формирование умений предпереводческого анализа текста у студентов экономических специальностей // Вестник Томского государственного университета. 2012. № 362. С. 150-152.
- Головина Н. П. Формирование дискурсивной компетенции у учащихся старших классов в процессе обучения репродукции и продукции иноязычных письменных текстов: школа с углубленным изучением английского языка: дисс.. канд. пед. наук. СПб., 2004. 311 с.
- Поляков О. Г. Направления совершенствования коммуникативных умений в профильно-ориентированном обучении английскому языку // Иностранные языки в высшей школе. 2005. № 3. С. 55-62.
- Поляков О. Г. Цели профильно-ориентированного обучения иностранному языку в вузе: опыт формулирования // Иностранные языки в школе. 2008. № 1. С. 2-8.
Author information
About this article
Publication history
- Published: July 31, 2013.
Keywords
- дискурсивная компетенция
- переводческий анализ текста
- алгоритм
- ориентировочные, тренировочные и речевые упражнения
- discursive competence
- translational analysis of text
- algorithm
- orientation, training and speech exercises
Copyright
© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC