• Original research article
  • July 31, 2013
  • Open access

FORMATION OF RECEPTIVE DISCURSIVE COMPETENCE IN PROCESS OF TEACHING TRANSLATION ANALYSIS OF PROFESSIONALLY ORIENTED TEXT

Abstract

The authors discuss the problem of forming the receptive discursive competence of nonlinguistic specialties students in the process of teaching translation analysis of the professionally oriented text, and conduct the comparative analysis of the skills that form the receptive discursive competence and skills of the translation analysis of a special-purpose text.

References

  1. Аникина О. В., Якименко О. В. Формирование умений предпереводческого анализа текста у студентов экономических специальностей // Вестник Томского государственного университета. 2012. № 362. С. 150-152.
  2. Головина Н. П. Формирование дискурсивной компетенции у учащихся старших классов в процессе обучения репродукции и продукции иноязычных письменных текстов: школа с углубленным изучением английского языка: дисс.. канд. пед. наук. СПб., 2004. 311 с.
  3. Поляков О. Г. Направления совершенствования коммуникативных умений в профильно-ориентированном обучении английскому языку // Иностранные языки в высшей школе. 2005. № 3. С. 55-62.
  4. Поляков О. Г. Цели профильно-ориентированного обучения иностранному языку в вузе: опыт формулирования // Иностранные языки в школе. 2008. № 1. С. 2-8.

Author information

Oksana Vladimirovna Anikina

National Research Tomsk Polytechnic University

Elena Vladimirovna Yakimenko

National Research Tomsk Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: July 31, 2013.

Keywords

  • дискурсивная компетенция
  • переводческий анализ текста
  • алгоритм
  • ориентировочные, тренировочные и речевые упражнения
  • discursive competence
  • translational analysis of text
  • algorithm
  • orientation, training and speech exercises

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)