• Original research article
  • July 31, 2013
  • Open access

VARIATION OF VIEWPOINT IN EXISTENTIAL MOTIFS EXPLICATION IN DIFFERENT GENRES DILOGY BY B. BRECHT (STORY “THE ENLIGHTENMENT” AND BALLAD “APFELBÖCK, OR THE LILY OF THE FIELD”)

Abstract

The author considers the discursive embodiment of the story about Apfelböck in the different genres dilogy by Brecht. The presence of alienation in the representation of existential motif of death depends on the viewpoint and type of an author-narrator. But the difference in viewpoints allows observing the alienation at the level of the author’s intertextual space.

References

  1. Брехт Б. Сто стихотворений / пер. с нем. С. Городецкого. М.: Текст, 2010. 413 с.
  2. Камю А. Бунтующий человек. Философия. Политика. Искусство / пер. с фр. М.: Политиздат, 1990. 415 с.
  3. Татару Л. В. Ритм темпоральности неклассического нарратива как когнитивная модель (Роман М. Спарк «Рассвет мисс Джин Броди») [Электронный ресурс]. URL: http://bfsgu.academia.edu/LudmilaTataru/Papers/461384/
  4. Brecht B. Werke: 30 Bände. Geschichten, Filmgeschichten, Drehbücher 1913-1939. Berlin, 1997. Band 19. 745 S.

Author information

Svetlana Vladimirovna Bessmertnova

Balashov Institute of Saratov State University named after N. G. Chernyshevskii

About this article

Publication history

  • Published: July 31, 2013.

Keywords

  • точка зрения
  • экзистенциальный мотив
  • автор-повествователь
  • хронотоп
  • очуждение
  • история
  • дискурс
  • viewpoint
  • existential motif
  • author-narrator
  • chronotope
  • alienation
  • history
  • discourse

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)