• Original research article
  • July 31, 2013
  • Open access

PRODUCTIVE USE OF FOREIGN CULTURE LITERARY TEXT

Abstract

The author considers the integrated approach to the study of a foreign-language culture literary text that contributes to the intensification of student response to any signals of the text, implementing the literary communication of the recipient and the text, and which result is the realization of co-existence of all the components of the work in the mind.

References

  1. Вапенханс Х. Компоненты комплексного подхода к анализу и интерпретации художественного текста в преподавании русского языка в Германии: автореферат дисс.. к. филол. наук. М., 1993. 31 с.
  2. Витошко М. И. Методика формирования профессиональной филологической компетентности студентов вузов: на примере спецкурса «Комплексный анализ художественного текста»: автореферат дисс.. к. пед. наук. Тольятти, 2007. 31 с.
  3. Красных В. В. Основы психолингвистики и теории коммуникации. М.: ИТДГК «Гнозис», 2001. 270 с.
  4. Bredella L. Die Struktur schüleraktivierenden Methoden // Praxis des neusprachlichen Unterrichts. 1987. H. 3. S. 226-248.
  5. Kast B. Literatur im Anfängerunterricht // Fremdsprache Deutsch. Zeitschrift für die Praxis des Deutschunterrichts. 1994. H. 2. S. 4-13.
  6. Nebe-Rikabi U. Authentische Texte im Fremdsprachenunterricht // Jahrbuch Sprachandragogik. Johannes Gutenberg – Universität Mainz. 1995. S. 6-13.
  7. Rück R. Literarisches Curriculum // Bausch/ Christ/ Hullen/ Krumm: Handbuch Fremdsprachenunterricht. Tubingen. S. 440-443.
  8. Stohler U., Henseler D. Wer im Gedicht den Schlitten zieht. Handlungsorientierte Aufgaben im universitären Unterricht von russischer Literatur. Deutschland: Hueber Verlag, 2011. № 1. S. 148-166.
  9. Waldmann G. Produktiver Umgang mit Literatur im Unterricht. Schneider Verlag GmbH, 2006. 149 S.

Author information

Kseniya Georgievna Kirsanova

Moscow Pedagogical State University

About this article

Publication history

  • Published: July 31, 2013.

Keywords

  • продуктивное обращение с текстом
  • комплексный анализ
  • сравнительно-типологический анализ
  • иноязычный художественный текст
  • контекст
  • productive use of text
  • complex analysis
  • comparative-typological analysis
  • foreign-language literary text
  • context

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)