• Original research article
  • July 31, 2013
  • Open access

ON TOPICALITY OF USING DIFFERENTIATED APPROACH TO FORMATION OF FOREIGN LANGUAGE EDUCATIONAL AND RESEARCH COMPETENCE OF TECHNICAL HIGHER EDUCATION ESTABLISHMENT POSTGRADUATES

Abstract

The authors consider the problem of using a differentiated approach to mastering the educational and research competence by technical higher education establishment postgraduates by means of a foreign language, reveal the directions of differentiation, and present the functions that the differential approach performs in the process of foreign language educational and research competence formation under conditions of education modernization.

References

  1. Комарова Ю. А. Методология реализации дифференцированного подхода к процессу формирования иноязычной профессионально-ориентированной компетенции магистрантов образования // Вестник Санкт-Петербургского университета. Серия 9. Филология. Востоковедение. Журналистика. 2012. № 3. С. 96-102.
  2. Рабунский Е. С. Индивидуальный подход в процессе обучения школьников. М.: Педагогика, 1975. 184 c.
  3. Сагинова О. В. Трансформационные процессы в высшем образовании: монография. М.: Палеотип, 2005. 272 с.
  4. Трегубова Т. М., Масалимова А. Р., Сахиева Р. Г., Белякин А. М., Фахрутдинова А. В., Тазутдинова Э. Х., Уметбаева Д. А. Формирование академической мобильности студентов вузов за рубежом в условиях единого европейского образовательного пространства (по материалам отчета НИР лаборатории исследования зарубежного опыта профессионального образования) // Казанский педагогический журнал. 2009. № 2. С. 110-118.

Author information

Yuliya Aleksandrovna Komarova

Russian State Pedagogical University named after A. I. Gertsen

Natal'ya Nikolaevna Krasheninnikova

St. Petersburg National Research University of Information Technologies, Mechanics and Optics

About this article

Publication history

  • Published: July 31, 2013.

Keywords

  • учебно-исследовательская компетенция магистрантов
  • дифференцированный подход
  • дифференцированное обучение
  • формирование иноязычной учебно-исследовательской компетенции
  • educational and research competence of postgraduates
  • differentiated approach
  • differentiated learning
  • formation of foreign language educational and research competence

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)