• Original research article
  • July 31, 2013
  • Open access

SEMANTIC FUNCTION OF INDUSTRIAL-COMMERCIAL AND ADVERTISING DISCOURSE TRADEMARKS

Abstract

All trademarks perform certain pragmatic functions aimed at the implementation of commercial intent of their owners. The author considers the semantic function and its subfunction directed to the formation of positive judgment during the perception of one or another trademark, and shows the phonosemantic strategies implemented in the process of brand-naming.

References

  1. Стадульская Н. А. Классификация номинативных единиц, объединенных под общим термином «фармацевтическое рекламное имя» // Альманах современной науки и образования. Тамбов: Грамота, 2007. № 3 (3): в 3-х ч. Ч. III. С. 209-211.
  2. Стадульская Н. А. Функциональная направленность прагматонима в манипулятивной коммуникации // Вестник Челябинского государственного университета. 2007. № 20. С. 134-140.
  3. Algeo J. Blends, a Structural and Systematic View // American Speech. 1977. P. 47-64.
  4. BBC English Dictionary. Glasgow: Harper Collins Publishers, 1995. 1371 p.
  5. Dunkling L. The Guinness Book of Names. London, 1989. 899 p.
  6. Clifton R., Ahmad S. Brands and Branding. Bloomberg Press, 2009.

Author information

Natal'ya Aleksandrovna Stadul'skaya

Pyatigorsk State Linguistic University

About this article

Publication history

  • Published: July 31, 2013.

Keywords

  • семантика
  • фоносемантика
  • товарный знак
  • бренд-нейминг
  • рекламный дискурс
  • концепция идеального бренда
  • semantics
  • phonosemantics
  • trademark
  • brand-naming
  • advertising discourse
  • ideal brand conception

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)