• Original research article
  • July 31, 2013
  • Open access

ORGANIZATION OF CONFERENCE WEEK AS MEANS OF INCREASING TECHNICAL HIGHER EDUCATION ESTABLISHMENT STUDENTS’ MOTIVATION TO STUDY FOREIGN LANGUAGE ​​

Abstract

The author considers the problem of increasing nonlinguistic specialties students’ motivation in the study of a foreign language by involving them into participation in conference weeks, analyzes the main types of motivation, describes the experience of conducting conference weeks at National Research Tomsk Polytechnic University, contributing to its increase, and pays particular attention to activities organized within the framework of conference weeks.

References

  1. Вилюнас В. К. Психологические механизмы мотивации человека. М.: Изд-во Моск. ун-та, 1990. 288 с.
  2. Зимняя И. А. Педагогическая психология. 2-е изд. М.: Логос, 2002. 384 с.
  3. Методические рекомендации по организации и проведению конференц-недели в ТПУ [Электронный ресурс]. Томск, 2011. URL: http://do.gendocs.ru/docs/index-202077.html (дата обращения: 03.07.2013).
  4. Поляков О. Г. Когнитивные и аффективные факторы успешного обучения иностранному языку в высшей школе // Филологические науки. Вопросы теории и практики. 2012. № 7. Ч. 1. С. 162-164.
  5. Поляков О. Г. Принципы профильно-ориентированного обучения английскому языку и факторы, способствующие их реализации // Alma mater (Вестник высшей школы). 2004. № 3. С. 23-26.
  6. Якобсон П. М. Психологические проблемы мотивации поведения человека. М.: Просвещение, 1969. 317 с.

Author information

Ol'ga Vital'evna Sumtsova

National Research Tomsk Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: July 31, 2013.

Keywords

  • конференц-неделя
  • внешняя мотивация
  • внутренняя мотивация
  • коммуникативная компетенция
  • иноязычное общение
  • conference week
  • extrinsic motivation
  • intrinsic motivation
  • communicative competence
  • foreign language communication

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)