• Original research article
  • September 3, 2013
  • Open access

DEVELOPMENT OF CREATIVITY AND CREATION OF NONLINGUISTIC HIGHER EDUCATION ESTABLISHMENT STUDENTS IN CLASSES OF HOME READING IN THE ENGLISH LANGUAGE

Abstract

The article considers the problem of students’ creativity and creation development in classes of a foreign language. The notions of creativity and creation are distinguished for the creation of integrative methods of working in classes of home reading, taking into account the traditional approach and innovative technologies. The special attention is paid to co-thinking, intellectual cooperation between a teacher and students and the independent work of the latter.

References

  1. Алдыназарова Р. М., Касенова Н. А. Использование фильмов на занятиях по русскому языку в техническом вузе // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2012. № 2 (13). С. 14-16.
  2. Андреев В. И. Эвристика для творческого саморазвития: учеб. пособие. Казань: Изд-во Казан. гос. ун-та, 1994. 237 с.
  3. Баринова С. Э. О развитии творческих способностей учащихся средствами иностранного языка // Иностранные языки в школе. 2012. № 9. С. 32-36.
  4. Богоявленская Д. Б. Психология творческих способностей. М.: Академия, 2002. 320 с.
  5. Вагин Ю. Р. Креативные и примитивные. Основы онтогенетической персонологии и психопатологии. Пермь: Изд-во Перм. гос. ун-та, 2002. 218 с.
  6. Гальперин П. Я. Психология мышления и учение о поэтапном формировании умственных действий // Исследования мышления в советской психологии. М.: Наука, 1966. С. 236-277.
  7. Ковалёва М. Б., Югай Т. А. Использование кинодискурса для формирования социокультурной компетенции при обучении английскому языку // Иностранные языки в школе. 2013. № 3. С. 29-33.
  8. Трибус Л. П., Овчинникова Е. С. Компьютерная презентация в программе PowerPoint как средство контроля при обучении базовому иностранному языку в техническом вузе (на примере института природных ресурсов Томского политехнического университета) // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2012. № 3 (14). С. 91-93.
  9. Guilford J. P. Creativity // American Psychologist. 1950. Vol. 5. Issue 9. P. 444-454.
  10. Happy. A Preview of the Documentary by Director Tom Shadyac [Электронный ресурс]. URL: http://www.youtube.com/ watch?v=7in7Q-WKjnk (дата обращения: 04.10.2012).
  11. Oech R. von. What is Creative Thinking // Select Readings. Oxford: Oxford University Press, 2004. P. 2-13.
  12. Peters L. Our Pursuit of Happiness // Читаем по-английски: кн. для чт. по англ. яз. Ростов-н/Дону: Феникс, 1999. Ч. I. С. 52-54.
  13. The Ellen Show [Электронный ресурс]. URL: http://www.youtube.com/user/TheEllenShow (дата обращения: 03.10.2012).
  14. Тorrance Е. Р. Understanding Creativity: Where to Start? // Psychological Inquiry. 1993. Vol. 4. No. 3. P. 232-234.

Author information

Tamara Ivanovna Leont'eva

Vladivostok State University of Economics and Service

Svetlana Nikolaevna Kotenko

Vladivostok State University of Economics and Service

About this article

Publication history

  • Published: September 3, 2013.

Keywords

  • креативность
  • творчество
  • алгоритм действий
  • инновационные технологии
  • интегративный подход
  • самостоятельная работа
  • эмоционально-личностное отношение
  • самореализация
  • creativity
  • creation
  • algorithm of actions
  • innovative technologies
  • integrative approach
  • independent work
  • emotional-personal attitude
  • self-realization

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)