• Original research article
  • September 27, 2013
  • Open access

STUDENTS’ MOTIVATION ENHANCEMENT TO STUDY A FOREIGN LANGUAGE BY MEANS OF THE CASE METHOD

Abstract

The article is devoted to the problem of increasing technical university students’ motivation to study a foreign language by means of the case method. The use of the case method makes the lesson more interesting, contributes to the students’ activity and increases their independence that enhances their motivation and level of foreign language proficiency considerably.

References

  1. Емельянова Н. А. Формирование оптимальной мотивации овладения иностранным языком студентами неязыкового вуза: дисс. … к. психол. н. М., 2002. 229 с.
  2. Леонтьев А. Н. Избранные психологические произведения. М.: Педагогика, 1983. Т. 2. Деятельность. Сознание. Личность. 320 с.
  3. Орлов Ю. М. Потребностно-мотивационные факторы эффективности учебной деятельности студентов вуза: автореф. дисс. … д. психол. н. М., 1984. 30 с.
  4. Раицкая Л. К. Методы активного обучения языку профессии в магистратуре (на примере кейс стадиз) // Профессионально-ориентированное обучение иностранному языку и переводу в вузе: мат-лы междунар. конф. (Москва, 25-26 марта 2008 г.). М.: Изд-во РУДН, 2008. С. 239-243.
  5. Смолянинова О. Г. Дидактические возможности метода case study в обучении студентов [Электронный ресурс]. URL: http://ipps.institute.sfu-kras.ru/sites/ipps.institute.sfu-kras.ru/files/publications/53.pdf (дата обращения: 25.07.2013).

Author information

Anastasiya Leonidovna Botova

National Research Tomsk Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: September 27, 2013.

Keywords

  • метод кейсов
  • обучение иностранному языку студентов технического вуза
  • мотивация
  • уровень мотивации к успеху
  • the case method
  • foreign language teaching of technical university students
  • motivation
  • the level of achievement motivation

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)