MISSION STATEMENT AS GENRE DEFINING CONVENTIONS SYSTEM
Abstract
The author discusses some features of the genre of mission statement in the Russian language. This genre combining the tools of formal, business and journalistic styles, defines the context for internal and external organizational communication, and for mass communication when placed on the official website of a company. The context is the basis for all the forms of everyday company or organization communication and sets conventions system.
References
- Дейк ван Т. А. Дискурс и власть: репрезентация доминирования в языке и коммуникации / пер. с англ. М.: Книжный дом «ЛИБРОКОМ», 2013. 344 с.
- Евтушенко О. А. Корпоративность: современная характеристика организационной коммуникации // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2013. № 5. Ч. 2. С. 69-73.
- Колтунова М. В. Конвенции как прагматический фактор делового диалогического общения. М.: Акад. гуманитар. исслед., 2005. 228 с.
- Мильнер Б. З. Теория организации. М.: Инфра-М, 2000. 480 с.
- Мирошниченко А. А. Когда умрут газеты. М.: Книжный мир, 2011. 224 с.
- Миссия, взгляды, ценности [Электронный ресурс]. URL: http://www.coca-colarussia.ru/company/mission.html (дата обращения: 21.04.2012).
- Миссия и стратегия [Электронный ресурс]. URL: http://www.nornik.ru/about/mission/ (дата обращения: 21.04.2012).
- Погосян В. А. Заявление о миссии как гибридный речевой жанр // Известия Российского государственного педагогического университета им. А. И. Герцена. СПб.: РГПУ им. А. И. Герцена, 2012. № 133. С. 79-93.
Author information
About this article
Publication history
- Published: September 27, 2013.
Keywords
- деловой дискурс
- медиа-дискурс
- жанр
- конвенции
- заявление о миссии
- business discourse
- media discourse
- genre
- conventions
- mission statement
Copyright
© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC