• Original research article
  • September 27, 2013
  • Open access

ON PROBLEM OF CONTENT SELECTING AND STRUCTURING IN TEACHING DISCIPLINE “FOREIGN LANGUAGE (ADVANCED LEVEL)” FOR MASTER’S DEGREE STUDENTS OF ECONOMIC PROFILE

Abstract

The article discusses the problem of content selecting and structuring in teaching discipline “Foreign Language” for master’s degree students of economic profile. Particular attention is paid to the thematic aspect of the content of teaching this discipline. The experience of foreign languages department ​​in the sphere of economics, business and finance of Institute of Economics and Finance of Kazan’ (Volga Region) Federal University is described.

References

  1. Баклашова Т. А. Виртуальная обучающая среда Moodle в лингвокультурной подготовке студентов экономического профиля // Теория и практика общественного развития. 2013. № 9.
  2. Гальскова Н. Д., Гез Н. И. Теория обучения иностранным языкам. Лингводидактика и методика: учеб. пособие. М.: Академия, 2004. 336 с.
  3. Дикова Е. С. Современные подходы к обучению иностранным языкам в неязыковом вузе // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2011. № 4 (11). С. 65-69.
  4. Поляков О. Г. Концепция профильно-ориентированного обучения английскому языку в высшей школе: дисс.. докт. пед. наук. Тамбов, 2004. 308 c.
  5. Tomlinson B. Materials development for language learning and teaching // Language Teaching. 2012. Vol. 45/2. P. 143-179.

Author information

Oksana Viktorovna Polyakova

Kazan’ (Volga Region) Federal University

About this article

Publication history

  • Published: September 27, 2013.

Keywords

  • содержание обучения
  • предметный аспект содержания обучения
  • профессиональная направленность обучения
  • учебные материалы
  • аутентичный текст
  • content of teaching
  • thematic aspect of teaching content
  • vocational training orientation
  • training materials
  • authentic text

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)