• Original research article
  • October 15, 2013
  • Open access

OPTIMIZATION OF LEARNING PROCESS THROUGH USE OF FOREIGN LANGUAGE ELECTRONIC TEXTBOOK

Abstract

The article considers the problem of foreign language learning process intensification through the use of an electronic textbook. It is emphasized that an electronic textbook allows developing communication skills, and the skills of independent activity in the conditions of information society. The practical experience of electronic textbook use is generalized, and its advantages are revealed.

References

  1. Андреев А. А., Солдаткин В. И. Прикладная философия открытого образования: педагогический аспект. М.: Альфа, 2002. 168 с.
  2. Бельтюкова Н. П., Гришаева А. В., Каратаева Н. В. Коммуникация в сфере экономики. Немецкий язык (Wirtschafts-Kommunikation Deutsch). Томск: Изд-во Том. ун-та, 2012. 198 с.
  3. Сысоев П. В. Информатизация языкового образования: основные направления и перспективы // Иностранные языки в школе. 2012. № 2. С. 2-9.
  4. Трайнев В. А., Трайнев И. В. Информационные коммуникационные педагогические технологии (обобщения и рекомендации): учеб. пособие. Изд-е 3-е. М.: Дашков и Ко, 2009. 280 с.
  5. Федеральная целевая программа развития образования на 2011-2015 гг. [Электронный ресурс]. URL: www.fcpro.ru (дата обращения: 01.04.2013).
  6. Шарипов Ф. В. Педагогика и психология высшей школы. М.: Логос, 2012. 448 с.

Author information

Anna Valerievna Grishaeva

National Research Tomsk Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: October 15, 2013.

Keywords

  • информационные технологии
  • электронный учебник
  • обучение иностранному языку
  • цели применения электронного учебника
  • преимущества использования электронного учебника
  • практический опыт
  • information technologies
  • electronic book
  • teaching foreign language
  • purposes of electronic textbook use
  • advantages of electronic textbook use
  • practical experience

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)