• Original research article
  • October 31, 2013
  • Open access

USE OF PROBLEM METHOD FOR TEACHING FOREIGN LANGUAGE IN WORK WITH STUDENTS-PHYSICAL CULTURISTS (FROM EXPERIENCE OF NATIONAL RESEARCH TOMSK POLYTECHNIC UNIVERSITY)

Abstract

The article presents the attempt of applying problem method in the classes of foreign language with the students of physical culture directions of training by the English teachers of the National Research Tomsk Polytechnic University. The basic characteristics of this teaching method are considered; the examples from the textbook developed by the author of the article in collaboration with a colleague in the department are given.

References

  1. Белкина Е. П. К вопросу о проблемном обучении студентов магистратуры // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2013. № 3. Ч. 1. С. 25-26.
  2. Беляева А. С. Обучение иноязычному профессионально ориентированному речевому общению с учетом специфики физкультурных вузов: дисс. … докт. пед. н. СПб., 1997. 356 c.
  3. Махмутов М. И. Проблемное обучение. М.: Педагогика, 1975. 368 с.
  4. Нетесова М. В, Ажель Ю. П. Спорт в нашей жизни: учеб. пособие. Томск: Изд-во Том. политех. ун-та, 2013. Ч. 1. 75 с.
  5. Современные образовательные технологии: учеб. пособие / под ред. Н. В. Бордовской. Изд-е 2-е, стер. М.: КноРус, 2011. 432 с.

Author information

Yuliya Petrovna Azhel'

National Research Tomsk Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: October 31, 2013.

Keywords

  • проблемный метод обучения
  • проблемная ситуация
  • тематические аудиторные занятия
  • решение проблемных задач
  • problem method of teaching
  • problem situation
  • thematic in-class learning
  • problem tasks solution

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)