ANALYSIS OF DIDACTIC PROPERTIES AND FUNCTIONS OF BLOGTECHNOLOGY IN STUDENTS’ SOCIAL-CULTURAL SKILLS DEVELOPMENT
Abstract
The article discusses the notions “blog” and “blog-technology”, and analyzes the didactic properties and functions of blog-technology, manifested in teaching a foreign language in general and developing social-cultural skills of students in particular. The range of methodological tasks of blogs and the nomenclature of social-cultural skills developed through this internet technology are considered.
References
- Сысоев П. В. Информационные и коммуникационные технологии в обучении иностранному языку: теория и практика: монография. М.: Глосса-Пресс, 2012. 252 с.
- Сысоев П. В., Евстигнеев М. Н. Методика обучения иностранному языку с использованием новых информационно-коммуникационных интернет-технологий: учеб.-метод. пособие. М.: Глосса-Пресс; Ростов-н/Д.: Феникс, 2010. 182 с.
- Bloch J. Abdullah’s Blogging: a Generation 1.5 Student Enters the Blogosphere // Language Learning and Technology. 2007. Vol. 11/2. Р. 128-141.
Author information
About this article
Publication history
- Published: October 31, 2013.
Keywords
- блог
- блог-технология
- социокультурные умения
- дидактические свойства и функции
- blog
- blog-technology
- social-cultural skills
- didactic properties and functions
Copyright
© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC