SOME ASPECTS OF TEACHING ORAL PROFESSIONAL FOREIGN-LANGUAGE COMMUNICATION: FROM ATTEMPT OF TRAINING TEXTBOOK CREATION
Abstract
The article presents the attempt of the development of training textbook for teaching oral professional foreign-language communication to the students of nonlinguistic specialties (by the example of training managers). The structure of the textbook is described in detail; the examples of tasks that contribute to the improvement of speaking skills within the framework of professional subject matter are given.
References
- Базовская О. М., Беляева И. Л. Государственная служба. Государственное управление: англо-русский и русско-английский словарь-справочник: учеб. пособие. М.: Наука, 2005. 278 с.
- Поляков О. Г. Аспекты профильно-ориентированного обучения английскому языку в высшей школе: монография. Тамбов: Изд-во ТГУ им. Г. Р. Державина, 2004. 196 с.
- Поляков О. Г. Принципы профильно-ориентированного обучения английскому языку и факторы, способствующие их реализации // Alma mater (Вестник высшей школы). 2004. № 3. С. 23-26.
- Поляков О. Г. Теоретические и практические аспекты разработки профильно-ориентированных программ по английскому языку // Иностранные языки в школе. 2004. № 7. С. 12-16.
- Поляков О. Г. Цели профильно-ориентированного обучения иностранному языку: теоретические аспекты // Иностранные языки в школе. 2007. № 5. С. 2-5.
- Поляков О. Г. Цели профильно-ориентированного обучения иностранному языку в вузе: опыт формулирования // Иностранные языки в школе. 2008. № 1. С. 2-8.
- Программа курса иностранного языка для вузов неязыковых специальностей / сост.: С. А. Кузнецова, Е. В. Мусницкая; под ред. К. Г. Павловой. М.: Рема, 2004. 20 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: October 31, 2013.
Keywords
- учебно-методическое пособие
- иноязычное профессиональное общение
- речевые клише
- учебно-речевая ситуация
- ролевая игра
- training textbook
- professional foreign-language communication
- language clichés
- training and speech situation
- role play
Copyright
© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC