• Original research article
  • October 31, 2013
  • Open access

USE OF ENVIRONMENT MOODLE FOR PROFESSIONAL FOREIGN LANGUAGE TEACHING TECHNICAL HIGHER EDUCATION ESTABLISHMENT STUDENTS

Abstract

The article presents the attempt of using electronic environment Moodle for blended learning of professional foreign language by the students of the III rd year of chemical specialties of the Institute of Natural Resources of the National Research Tomsk Polytechnic University. The elements of this environment are considered, and its main advantages are revealed.

References

  1. Андреев А. В., Андреева С. В, Доценко И. Б. Практика электронного обучения с использованием Moodle. Таганрог: Изд-во Таган. тех. ин-та Юж. фед. ун-та, 2008. 146 с.
  2. Баранова А. В., Болсуновская Л. М., Коротченко Т. В., Матвеенко И. А. Проблема эффективности языковой подготовки инженера при переходе на двухуровневую систему образования // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2013. № 2. С. 40-44.
  3. Данилова О. А., Конова Д. В., Дукин Р. А. Роль мотивации в изучении иностранных языков [Электронный ресурс]. URL: http://study-english.info/article018.php (дата обращения: 17.04.2013).
  4. Преимущества Moodle [Электронный ресурс] // Открытые технологии. Веб-приложения для бизнеса и образования. URL: http://www.opentechnology.ru/info/moodle_about.mtd (дата обращения: 17.04.2013).
  5. Сметанина М. Ю. Совершенствование профессиональной подготовки учителей иностранного языка по использованию инновационных технологий обучения в процессе повышения квалификации: дисс. … к. пед. н. Барнаул, 2011. 207 с.
  6. Титова С. В. Ресурсы и службы Интернета в преподавании иностранных языков. М.: Изд-во Моск. ун-та, 2003. 269 с.
  7. Юткина Ю. Дистанционное образование: плюсы и минусы [Электронный ресурс] // Центр финансового образования. URL: http://www.fintraining.ru/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=304 (дата обращения: 20.04.2013).
  8. Thorne K. Blended Learning: How to Integrate Online and Traditional Learning. London – Sterling: Kogan Page, 2003. 148 p.

Author information

Irina Evgen'evna Rymanova

National Research Tomsk Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: October 31, 2013.

Keywords

  • электронная среда Moodle
  • мотивация
  • профессиональный иностранный язык
  • электронное обучение
  • дистанционное обучение
  • самостоятельная работа
  • смешанное обучение
  • electronic environment Moodle
  • motivation
  • professional foreign language
  • e-learning
  • distance learning
  • self-study
  • blended learning

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)