• Original research article
  • October 31, 2013
  • Open access

ORGANIZATION OF FOREIGN LANGUAGE LESSONS AIMED AT DEVELOPING FLUENT SPEAKING OF NONLINGUISTIC STUDENTS DURING DISCUSSION OF MORAL DILEMMAS

Abstract

The article considers the problem of developing fluent speaking in a foreign language, which is based on the discussion of moral dilemmas. The affective and cognitive factors that make the moral dilemmas a more effective method for developing the fluency of speaking are determined. The themes and sources of moral dilemmas are revealed. The algorithm of work with moral dilemmas is described. An example of a lesson is given.

References

  1. Алдер Х. НЛП. Современные психотехнологии. СПб.: Питер, 2000. 160 с.
  2. Вилюнас В. К. Психология эмоциональных явлений. М.: Изд-во Моск. ун-та, 1976. 142 с.
  3. Колесникова И. Л., Долгина О. А. Англо-русский терминологический справочник по методике преподавания иностранных языков. СПб.: Русско-Балтийский информационный центр БЛИЦ, 2001. 224 с.
  4. Поляков О. Г. Аспекты профильно-ориентированного обучения английскому языку в высшей школе: монография / М-во образования и науки Рос. Федерации; Тамбов. гос. ун-т им. Г. Р. Державина. Тамбов: Изд-во ТГУ им. Г. Р. Державина, 2004. 192 с.
  5. Brumfit C. Communicative Methodology in Language Teaching. The Roles of Fluency and Accuracy. Cambridge: Cambridge University Press, 1991. 500 p.

Author information

Tat'yana Yur'evna Tormyshova

Lipetsk State Technical University

About this article

Publication history

  • Published: October 31, 2013.

Keywords

  • моральная дилемма
  • интеллектуальные эмоции
  • беглость говорения
  • когнитивные и аффективные факторы
  • алгоритм работы с моральными дилеммами
  • moral dilemma
  • intellectual emotions
  • fluent speaking
  • cognitive and affective factors
  • algorithm of work with moral dilemmas

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)