• Original research article
  • November 12, 2013
  • Open access

LINGUISTIC ASPECTS OF COURSE DESIGNING OF ENGLISH LANGUAGE FOR SPECIFIC PURPOSES

Abstract

The article considers factors which influence the designing of English language course for specific purposes and are related to its description. Special attention is given to explicit and implicit ideas on the language nature and its use from different linguistic schools and traditions that have pedagogical relevance.

References

  1. Ломакина О. Е. Технологические основы проектирования методической системы обучения иностранным языкам: концепция, теория, практика. Волгоград: Перемена, 2002. 224 с.
  2. Поляков О. Г. Английский язык для специальных целей: теория и практика: учеб. пособие. М.: НВИ – Тезаурус, 2003. 186 с.
  3. Поляков О. Г. Аспекты профильно-ориентированного обучения английскому языку в высшей школе: монография. Тамбов: Изд-во ТГУ им. Г. Р. Державина, 2004. 192 с.
  4. Поляков О. Г. Концепция профильно-ориентированного обучения английскому языку в высшей школе: дисс. … докт. пед. наук. Тамбов, 2004. 306 с.
  5. Allen P., Widdowson H. Teaching the communicative use of English // International Review of Applied Linguistics. 1974. Vol. XII/l. P. 1-12.
  6. Bloomfield L. Language. London: Allen and Unwin, 1935. 132 p.
  7. Chomsky N. Syntactic Structures. Boston, Mass.: Mouton, 1957. 156 p.
  8. Chomsky N. Aspects of the Theory of Syntax. Cambridge, Mass., MIT Press, 1965. 251 p.
  9. Dudley-Evans T. An outline of the value of genre analysis // Special Language: From Humans Thinking to Thinking Machines / ed. by C. Lauren, M. Nordmann. Clevedon: Multilingual Matters, 1983. P. 72-80.
  10. Flowerdew J. An educational, or process, approach to the teaching of professional genres // ELT Journal. 1993. Vol. 47/4. P. 305-316.
  11. Halliday M., Mcintosh A., Strevens P. The Linguistic Sciences and Language Teaching. London: Longman, 1964. 312 p.
  12. Hutchinson Т., Waters A. English for Specific Purposes: a learning-centred approach. Cambridge: Cambridge University Press, 1987. 183 p.
  13. Hymes D. On communicative competence // Sociolinguistics / ed. by J. B. Pride, J. Holmes. Harmondsworth: Penguin, 1972. P. 269-293.
  14. Johnson C. State of the art article: business English // Language Teaching. 1993. Vol. 26. P. 201-209.
  15. Nunan D. Introducing Discourse Analysis. Harmondsworth, Middlesex: Penguin, 1993. 134 p.
  16. Swales J. Genre Analysis: English in academic and research settings. Cambridge: Cambridge University Press, 1990. 243 p.
  17. West R. ESP the state of the art // SIG Selections 1997: Special Interests in ELT / ed. by A. C. McLean. Whitstable: IATEFL, 1997. P. 32-40.

Author information

Oleg Gennadievich Polyakov

Tambov State University named after G. R. Derzhavin

About this article

Publication history

  • Published: November 12, 2013.

Keywords

  • английский язык для специальных целей
  • проектирование курса
  • описание языка
  • природа языка
  • использование языка
  • English language for specific purposes
  • course designing
  • language description
  • language nature
  • language use

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)