CURRENT STATE OF PROBLEM OF FUTURE FOREIGN LANGUAGE TEACHER’S PROFESSIONAL LEXICAL COMPETENCE FORMATION
Abstract
The article considers the state of the problem of future foreign language teacher’s professional lexical competence formation. The reasons of this problem are analyzed. The results of the survey and tests, carried out to determine the degree of professional lexical competence formation among the students of a foreign languages department, are given.
References
- Гальскова Н. Д., Гез Н. И. Теория обучения иностранным языкам. Лингводидактика и методика: учеб. пособие. 6-е изд-е, стер. М.: Академия, 2009. 336 с.
- Пассов Е. И. Учебное пособие по методике обучения иностранным языкам. Воронеж: Изд-во ВГПИ, 1975. 283 с.
- Шамов А. Н. Лексические навыки устной речи и чтения – основа семантической компетенции обучаемых // Иностранные языки в школе. 2007. № 4. С. 19-25.
Author information
About this article
Publication history
- Published: November 22, 2013.
Keywords
- профессиональная лексическая компетенция будущего учителя иностранного языка
- педагогическая практика
- профессионально-ориентированная лексика
- адекватная речевая реакция
- professional lexical competence of future foreign language teacher
- pedagogical practice
- professional-oriented vocabulary
- adequate verbal response
Copyright
© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC