• Original research article
  • November 22, 2013
  • Open access

CURRENT STATE OF PROBLEM OF FUTURE FOREIGN LANGUAGE TEACHER’S PROFESSIONAL LEXICAL COMPETENCE FORMATION

Abstract

The article considers the state of the problem of future foreign language teacher’s professional lexical competence formation. The reasons of this problem are analyzed. The results of the survey and tests, carried out to determine the degree of professional lexical competence formation among the students of a foreign languages ​​department, are given.

References

  1. Гальскова Н. Д., Гез Н. И. Теория обучения иностранным языкам. Лингводидактика и методика: учеб. пособие. 6-е изд-е, стер. М.: Академия, 2009. 336 с.
  2. Пассов Е. И. Учебное пособие по методике обучения иностранным языкам. Воронеж: Изд-во ВГПИ, 1975. 283 с.
  3. Шамов А. Н. Лексические навыки устной речи и чтения – основа семантической компетенции обучаемых // Иностранные языки в школе. 2007. № 4. С. 19-25.

Author information

Tat'yana Nikolaevna Andreenko

Eletsk State University named after I. A. Bunin

About this article

Publication history

  • Published: November 22, 2013.

Keywords

  • профессиональная лексическая компетенция будущего учителя иностранного языка
  • педагогическая практика
  • профессионально-ориентированная лексика
  • адекватная речевая реакция
  • professional lexical competence of future foreign language teacher
  • pedagogical practice
  • professional-oriented vocabulary
  • adequate verbal response

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)