• Original research article
  • January 15, 2014
  • Open access

MODEL OF NATIVE (YAKUT) LANGUAGE TRAINING IN BILINGUAL EDUCATIONAL PROCESS WITH FORMATION OF METASUBJECT ABILITIES AT PUPILS

Abstract

The article raises the questions of pupils’ language education in the conditions of bilingual education (by the example of the Republic of Sakha (Yakutia)). The model of native language training with the formation of metasubject abilities where there is a transposition of these abilities created in native (Yakut) language when studying nonnative (Russian) language is presented and described in detail.

References

  1. Азимов Э. Г., Щукин А. Н. Новый словарь методических терминов и понятий (теория и практика обучения языкам). М.: Издательство ИКАР, 2012. 448 с.
  2. Львов М. Р. Словарь-справочник по методике русского языка. М.: Просвещение, 1988. 240 с.
  3. Петрова А. И. Становление и развитие системы двуязычного образования: история, теория, опыт, перспективы (на примере математического образования в Республике Саха (Якутия)) (на материалах Якутии XVIII-XX вв.) / под научной редакцией Г. Л. Луканкина. М.: Издательство МГОУ, 2004. 161 с.
  4. Саввинова А. Д., Ченянова Н. И. Кластерный метод как средство формирования метапредметных умений у учащихся в условиях билингвального образования // Дискуссия. 2013. № 9 (39). 212 с.
  5. Семенова С. С. Двуязычные, многоязычные – диалог народов и культур: языковое образование в Республике Саха (Якутия) // Народное образование. 2012. № 8. 287 с.

Author information

Anna Dmitrievna Savvinova

Research Institute of National Schools of the Republic of Sakha (Yakutiya)

About this article

Publication history

  • Published: January 15, 2014.

Keywords

  • билингвальное образование
  • метапредметные умения
  • модель билингвального обучения
  • bilingual education
  • metasubject abilities
  • model of bilingual training

Copyright

© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)