ON CONTRASTIVE METHOD ROLE FOR TRAINING SPECIALISTS IN PRESCHOOLERS-BILINGUALS’ COMMUNICATIVE-SPEECH DEVELOPMENT UNDER CULTURES DIALOGUE CONDITIONS
Abstract
In the article contrastive method role is shown for the professional training of future specialists in preschool education realizing the tasks of preschoolers-bilinguals’ cultural-speech development under cultures dialogue conditions. The peculiarities of the Russian and Turkic languages as contacting ones are generalized. Transposition use and interference overcoming ways are discussed.
References
- Анисимов Г. А. Билингвизм: проблемы экологии языка и культура речи // Известия АН Чувашской Республики. 2002. № 3. С. 30-40.
- Иванова Н. В. Научные аспекты профессиональной подготовки студентов к формированию билингвальной компетентности у дошкольников в поликультурной среде // Вестник Чувашского государственного педагогического университета им. И. Я. Яковлева. 2013. № 4 (80). Ч. 1. С. 72-76.
- Иванова Н. В. Профессиональная подготовка студентов к формированию билингвальной компетентности у дошкольников в поликультурной среде // Международный журнал прикладных и фундаментальных исследований. 2013. № 6. С. 105-106.
- Иванова Н. В. Развитие у чувашских детей дошкольного возраста навыков русской устной речи в условиях билингвизма. Чебоксары: Новое время, 2009. 319 с.
- Капитонова Т. И., Московкин Л. В., Щукин А. Н. Методы и технологии обучения русскому языку как иностранному / под ред. А. Н. Щукина. М.: Русский язык. Курсы, 2008. 312 с.
- Михайлов М. М. О некоторых особенностях чувашско-русского двуязычия. Чебоксары: Чувшкнигоиздат, 1974. 376 с.
- Пассов Е. И. Коммуникативный метод обучения иноязычному говорению. 2-е изд-е. М.: Просвещение, 1991. 223 с.
- Реформатский А. А. Лингвистика и поэтика. М.: Наука, 1987. 263 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: January 27, 2014.
Keywords
- профессиональная подготовка
- контактирующие языки
- сопоставительный метод
- индивидуально-дифференцированный подход
- интерференция
- professional training
- contacting languages
- contrastive method
- individual-differentiated approach
- interference
Copyright
© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC