• Original research article
  • January 27, 2014
  • Open access

ADVANTAGES AND SHORTCOMINGS OF INFORMATION TECHNOLOGIES USE IN TEACHING FOREIGN LANGUAGE AND CULTURE IN HIGHER SCHOOL

Abstract

The advantages and shortcomings of information technologies use in teaching foreign languages in higher school are discussed in the article. Their role in teaching individualization is shown. The aspects connected with the teacher’s functions change, video materials use for the foreign language and its bearers’ culture study are considered.

References

  1. Каменева Н. А., Зенина Л. В. Developing Knowledge and Skills through Distance Learning in English Language Teaching // Экономика, статистика и информатика. Вестник УМО. 2013. № 5. С. 3-6.
  2. Каменева Н. А., Стрижова Е. В., Харитонова О. В. Принципы конструктивизма как философская основа информационно-обучающей среды // Sworld: сб. науч. тр. по мат-лам междунар. науч.-практ. конф. Одесса: Черноморье, 2013. Т. 14. № 2. С. 15-19.
  3. Нисилевич А. Б., Стрижова Е. В. Инновационные технологии преподавания в высшей школе // Экономика, статистика, информатика. Вестник УМО. 2013. № 3. С. 3-5.
  4. Нисилевич А. Б., Стрижова Е. В., Харитонова О. В., Каменева Н. А. Another Approach to Education (on Alternative Methods of Foreign Language Teaching and Learning) // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2013. № 8. Ч. 1. С. 127-130.
  5. Полат Е. С. Интернет во внеклассной работе по иностранному языку // Иностранные языки в школе. 2001. № 5. С. 4-10.
  6. Полат Е. С. Интернет на уроках иностранного языка // Иностранные языки в школе. 2001. № 2-3. С. 25-29.
  7. Поляков О. Г. Направления совершенствования коммуникативных умений в профильно-ориентированном обучении английскому языку // Иностранные языки в высшей школе. 2005. № 3. С. 55-62.
  8. Поляков О. Г. Профильно-ориентированное обучение английскому языку и лингвистические факторы, влияющие на проектирование курса // Иностранные языки в школе. 2004. № 2. С. 6-11.

Author information

Evdokiya Ivanovna Lobanova

Moscow State University of Economics, Statistics and Informatics

Ekaterina Valentinovna Strizhova

Moscow State University of Economics, Statistics and Informatics

Alla Borisovna Nisilevich

Moscow State University of Economics, Statistics and Informatics

Lyudmila Vladimirovna Zenina

Moscow State University of Economics, Statistics and Informatics

Ol'ga Nikolaevna Zhidkova

Moscow State University of Economics, Statistics and Informatics

About this article

Publication history

  • Published: January 27, 2014.

Keywords

  • информационные технологии
  • обучение иностранному языку и культуре
  • индивидуализация обучения
  • квазиобщение
  • видеоматериал
  • интернет-ресурс
  • программа Skype
  • information technologies
  • teaching foreign language and culture
  • teaching individualization
  • quasi-communication
  • video material
  • Internet-resource
  • Skype programme

Copyright

© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)