• Original research article
  • January 27, 2014
  • Open access

IMPLEMENTING PRINCIPLES OF TAKING INTO ACCOUNT AND SUPPORT ON STUDENTS’ NATIVE LANGUAGE KNOWLEDGE WHEN TEACHING RUSSIAN LANGUAGE IN YAKUT SCHOOL UNDER CONDITIONS OF FEDERAL STATE EDUCATIONAL STANDARD IMPLEMENTATION

Abstract

The article substantiates the mechanism for implementing the principles of taking into account and support on students’ native language knowledge when teaching the Russian language under modern conditions, which will provide the internal unity of the language education of national school pupils, forming balanced bilingualism.

References

  1. Анисимов В. М. Лингвистические основы обучения морфологии русского языка в якутской школе (лингвометодическое типологическое сопоставление): монография. Якутск: Сахаполиграфиздат, 2005. 319 с.
  2. Борисов П. П. Теория и практика совершенствования общего среднего образования (На материале якутских школ Республики Саха). М., 1998. 154 с.
  3. Васильев Ю. И., Федоров К. Ф. Об основных итогах работы филиала // Обучение якутскому и русскому языкам в школе: сб. науч. ст. Якутск, 1991. 88 с. С. 3-19.
  4. Дмитриева Е. Н. Сопоставительная грамматика русского и якутского языков. Якутск, 2000. 121 с.
  5. Закирьянов К. З. Двуязычие и национальная школа: учебное пособие. Уфа, 1991. 80 с.
  6. Федеральный государственный образовательный стандарт основного образования / М-во образования и науки Российской Федерации. М.: Просвещение, 2011. 48 с.

Author information

Mariya Ksenofontovna Popova

Institute of National Schools of the Republic of Sakha (Yakutia)

About this article

Publication history

  • Published: January 27, 2014.

Keywords

  • языковое образование
  • сопоставительное изучение языков
  • принцип опоры на родной язык
  • учет знаний по родному языку
  • сбалансированное двуязычие
  • интерференция
  • транспозиция
  • language education
  • comparative study of languages​​
  • principle of support on native language
  • taking into account native language knowledge
  • balanced bilingualism
  • interference
  • transposition

Copyright

© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)