FRENCH SPELLING AND DIFFICULTIES IN TEACHING FRENCH LANGUAGE TO BILINGUALS
Abstract
The article describes the work with bilinguals: teaching the French spelling by a specific simple example in the French open sound [ε], which is similar in pronunciation with the Yakut and Russian sounds, but has different spelling. The task is to teach students to master the French spelling, using a computer and the different types of dictations, as well as the Latin language.
References
- Гак В. Г. Французская орфография. М.: Добросвет, 2005. 281 с.
- Матусевич М. И. Введение в общую фонетику. М.: Учпедгиз, 1959. 139 с.
- Филимонова М. С. Об одном из путей совершенствования билингвальной подготовки будущего специалиста в неязыковом вузе // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2013. № 5 (23). Ч. 2. С. 202-205.
- Щерба Л. В. Фонетика французского языка. М.: Иноиздат, 1953. 305 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: February 18, 2014.
Keywords
- орфография
- билингвы
- иноструктурные языки
- фонетический принцип
- историческая орфография
- иероглифическая орфография
- диктант-транскрипция
- диктант-перевод
- spelling
- bilinguals
- languages with another structure
- phonetic principle
- historical spelling
- hieroglyphic spelling
- dictation-transcription
- dictation-translation
Copyright
© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC