• Original research article
  • February 18, 2014
  • Open access

FRENCH SPELLING AND DIFFICULTIES IN TEACHING FRENCH LANGUAGE TO BILINGUALS

Abstract

The article describes the work with bilinguals: teaching the French spelling by a specific simple example in the French open sound [ε], which is similar in pronunciation with the Yakut and Russian sounds, but has different spelling. The task is to teach students to master the French spelling, using a computer and the different types of dictations, as well as the Latin language.

References

  1. Гак В. Г. Французская орфография. М.: Добросвет, 2005. 281 с.
  2. Матусевич М. И. Введение в общую фонетику. М.: Учпедгиз, 1959. 139 с.
  3. Филимонова М. С. Об одном из путей совершенствования билингвальной подготовки будущего специалиста в неязыковом вузе // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2013. № 5 (23). Ч. 2. С. 202-205.
  4. Щерба Л. В. Фонетика французского языка. М.: Иноиздат, 1953. 305 с.

Author information

Oktyabrina Stepanovna Kornilova

M.K. Ammosov North-Eastern Federal University

About this article

Publication history

  • Published: February 18, 2014.

Keywords

  • орфография
  • билингвы
  • иноструктурные языки
  • фонетический принцип
  • историческая орфография
  • иероглифическая орфография
  • диктант-транскрипция
  • диктант-перевод
  • spelling
  • bilinguals
  • languages with another structure​​
  • phonetic principle
  • historical spelling
  • hieroglyphic spelling
  • dictation-transcription
  • dictation-translation

Copyright

© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)