• Original research article
  • April 28, 2014
  • Open access

GAME PRINCIPLE IN THE CHILDREN’S POETRY BY K. I. CHUKOVSKY

Abstract

The article deals with the realization of the subject of game in the creative work by K. I. Chukovsky whose works remain the classics of the children’s literature. The paper investigates the influence of folkloric traditions on the wonder tales by K. I. Chukovsky and the originality of these pieces of literature. The author identifies the addressing of Chukovsky’s works up to now in-demand in various age groups of readers. The researcher investigates the multifunctionality of the creative activity of the writer whose works perform esthetic, educational and cognitive functions.

References

  1. Адлер А. Практика и теория индивидуальной психологии. М.: Академический проект, 2011. 240 с.
  2. Блонский П. П. Избранные психологические произведения. М.: Просвещение, 1964. 548 с.
  3. Выготский Л. С. Психология искусства. М.: Лабиринт, 1997. 416 с.
  4. Пиаже Ж. Речь и мышление ребёнка. М.: Союз, 1997. 256 с.
  5. Спенсер Г. Основания психологии. М.: Книга по требованию, 2012. 680 с.
  6. Фрейд З. О психоанализе. М.: Фолио АСТ, 2001. 704 с.
  7. Хёйзинга И. Homo ludens. Человек играющий. СПб.: Изд-во Ивана Лимбаха, 2011. 416 с.
  8. Чуковский К. И. Любимые стихи. М.: АСТ - Пресс, 1998. 252 с.

Author information

Ol'ga Svyatoslavovna Oktyabr'skaya

Lomonosov Moscow State University

About this article

Publication history

  • Published: April 28, 2014.

Keywords

  • детская литература
  • игровое начало
  • детская речь
  • «Сказки» К. И. Чуковского
  • перевёртыш
  • ролевые игры
  • children’s literature
  • game principle
  • child speech
  • “Wonder Tales” by K. I. Chukovsky
  • palindrome
  • role plays

Copyright

© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)