• Original research article
  • May 7, 2014
  • Open access

THE ORGANIZATION AND REALIZATION OF THE FESTIVAL OF DRAMATIZED SHOWS IN A FOREIGN LANGUAGE FOR STUDENTS OF NON-LINGUISTIC SPECIALITIES

Abstract

In the article the organization and realization of an extracurricular event in the form of a festival of dramatized shows in a foreign language for students of non-linguistic specialties are considered in detail. Such festivals promote the development of students' intellectual and creative potential, the optimization of the educational process and the increase in motivation level for a foreign language studying in the process of realization of creative activity in a foreign language.

References

  1. Азимов Э. Г., Щукин А. Н. Новый словарь методических терминов и понятий (теория и практика обучения языкам). М.: Издательство ИКАР, 2009. 448 с.
  2. Евдокимова Е. К. К вопросу о внеаудиторной работе студентов неязыковых специальностей по изучению иностранного языка в вузе // Известия Тульского государственного университета. Гуманитарные науки. 2008. № 1. С. 141-148.

Author information

Nadezhda Sergeevna Kovalenko

National Research Tomsk Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: May 7, 2014.

Keywords

  • иностранный язык для студентов неязыковых направлений подготовки
  • внеаудиторное мероприятие на иностранном языке
  • социально-воспитательная работа
  • фестиваль театрализованных представлений
  • развитие интеллектуально-творческого потенциала студентов
  • повышение мотивации к изучению иностранного языка
  • foreign language for students of non-linguistic specialties
  • extracurricular event in a foreign language
  • social and educational work
  • festival of dramatized shows
  • development of intellectual and creative potential of students
  • increase in motivation for a foreign language studying

Copyright

© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)