THE DEVELOPMENT OF CREATIVE THINKING OF FUTURE TEACHER-PHILOLOGIST BY MEANS OF FOREIGN LANGUAGE LITERARY TEXT
Abstract
The article is devoted to the problem of creative thinking development of the students who study a foreign language by means of literary text. Students' creative thinking development is based on the stages of sense creative activity: sense making, sense awareness, and sense formation. Techniques of interruption of actions, defense of position, experience of positions are considered as main techniques of work organization on creative thinking development.
References
- Бырдина О. Г., Долженко С. Г. Организация работы по формированию ценностного отношения к профессии у студентов педвуза (на материале языковых факультетов) // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2014. № 4 (34). Ч. II. С. 67-69.
- Долженко С. Г. Единство темы как выражение смысловой целостности художественного текста: на примере англоязычных художественных произведений // XXIII Ершовские чтения: межвуз. сб. науч. ст. Ишим, 2013. С. 156-158.
- Каракозов Р. Р. Процесс смыслообразования при чтении художественной литературы // Вопросы психологии. 1987. № 2. С. 122-128.
- Ibsen E. B. The Double Role of Fiction in Foreign-Language Learning: Towards a Creative Methodology // Creative Classroom Activities: Selected Articles from English Teaching Forum 1989-1993 / ed. by T. Kral. Washington, D.C.: United States Department of State, 1995. P. 143-153.
Author information
About this article
Publication history
- Published: May 19, 2014.
Keywords
- развитие творческого мышления
- смыслотворческая деятельность
- смыслообразование
- смыслоосознание
- смыслостроительство
- приемы работы
- прерывание действий
- защита позиции
- переживание позиций
- development of creative thinking
- sense creative activity
- sense making
- sense awareness
- sense formation
- techniques of work
- interruption of actions
- defense of position
- experience of positions
Copyright
© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC