• Original research article
  • May 19, 2014
  • Open access

THE PROBLEM OF STUDENT’S LINGUISTIC PERSONALITY MULTICULTURAL SELF-ORGANIZATION

Abstract

The article deals with the problem of the multicultural self-organization of the modern student’s linguistic personality, his cultural self-determination. The psychological-educational aspects of the problem, the potential of foreign language as the discipline, studied by the students of all training directions, as well as the technologies and techniques helping to achieve the set goal are discussed.

References

  1. Карташова В. Н. Формирование лингво-гуманитарной культуры учителя в сфере раннего иноязычного образования: монография. М.: Прометей, 2002. 287 с.
  2. Костромина С. Н. Структурно-функциональная модель самоорганизации деятельности // Вестник Санкт-Петербургского университета. Серия 12. Психология. Социология. Педагогика. 2010. Вып. 4. С. 153-161.
  3. Халяпина П. Л. Методическая система формирования поликультурной языковой личности посредством Интернет-коммуникации в процессе обучения иностранным языкам: дисс. … д. пед. н. СПб., 2006. 426 с.

Author information

Evgenii Anatol'evich Isaev

Bunin Yelets State University

About this article

Publication history

  • Published: May 19, 2014.

Keywords

  • языковая личность
  • поликультурная самоорганизация
  • самоопределение
  • обучение иностранному языку в вузе
  • технологии
  • приемы
  • linguistic personality
  • multicultural self-organization
  • self-determination
  • teaching foreign language in higher educational institution
  • technologies
  • techniques

Copyright

© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)