THE CONCEPTION OF “MEDIA-NOISE” IN THE COMMUNICATIVE AND SOCIAL ASPECT
Abstract
The article reveals the meaning of the conception of “media-noise” which tends to be commonly used in media-linguistics for nomination of information received by media-channel and being of no value for an individual at the moment. There are numerous attempts to systematize the new phenomenon for the development of new scientific theories. The author pays special attention to distinguishing the conceptions of “media-noise” and “informational noise”, identifies the goals of creating the media-noise grounding the differentiation of the types of a new phenomenon, including such concepts as “media-spam”, “media-repetitions”, “media-allusions”.
References
- Дзялошинский И. М. Проблема эффективности пропагандистской деятельности, осуществляемой с помощью СМИ [Электронный ресурс]. URL: http://dzyalosh.ru/01-comm/statii/dzyalosh-01/manipul-psihotehn.html (дата обращения: 09.04.2014).
- Добросклонская Т. Г. Медиалингвистика: системный подход к изучению языка СМИ: современная английская медиаречь. М.: Наука, 2008. 264 с.
- Казак М. Ю. Медиатекст: сущностные и типологические свойства // Global Media Journal. 2011. Т. 2. № 1.
- Левченко А. Е. Формы и методы воздействия СМИ на общественное сознание [Электронный ресурс]. URL: http://exam-ans.ru/informatika/1470/index.html (дата обращения: 06.05.2014).
- Glasl F. The Process of Conflict Escalation and Roles of Third Parties // Conflict Management and Industrial Relations. The Hague: Kuwer Nijhoff Publishing, 1982. Р. 119-140.
Author information
About this article
Publication history
- Published: May 19, 2014.
Keywords
- медиалингвистика
- медиатекст
- медиашум
- медиаспам
- медиаповторы
- медиаиллюзии
- media-linguistics, media-text
- media-noise
- media-spam
- media-repetitions
- media-allusions
Copyright
© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC