THE EXPERIENCE OF THE PROGRAMME PREZI USE WHILE HOLDING A CONFERENCE-WEEK IN A FOREIGN LANGUAGE IN NATIONAL RESEARCH TOMSK POLYTECHNIC UNIVERSITY
Abstract
In the article the experience of holding foreign language conference-weeks in National Research Tomsk Polytechnic University is presented. Special attention is paid to the programme Prezi use as a means of preparation and realization of students' presentations of the results of scientific research in a foreign language within a conference-week. The advantages of this programme are discussed.
References
- Асадуллина Л. И. Стендовый доклад как средство проведения рубежного контроля // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2013. № 6 (24). Ч. II. C. 34-37.
- Остроумова А. Ю. Использование видеоматериалов с помощью мультимедийных средств в обучении иностранному языку студентов технического вуза // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2013. № 7 (25). Ч. I. C. 153-156.
- Положение об организации конференц-недель в ТПУ [Электронный ресурс] // Корпоративный портал. Томский политехнический университет. URL: http://portal.tpu.ru/departments/otdel/umo/metodcab/documents/ (дата обращения: 17.03.2014).
- Сумцова О. В. Организация конференц-недели как способ повышения мотивации к изучению иностранного языка у студентов технических специальностей // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2013. № 8 (26). Ч. II. C. 179-182.
- Технология Prezi - оригинальное решение мультимедийной презентации [Электронный ресурс] // Дидактор: дидактика, мультимедийные уроки и педагогическая техника. 2011. 29 марта. URL: http://didaktor.ru/texnologiya-prezi-originalnoe-reshenie-multimedijnoj-prezentacii/ (дата обращения: 17.03.2014).
Author information
About this article
Publication history
- Published: May 19, 2014.
Keywords
- мультимедийные средства
- иностранный язык
- конференц-неделя
- программа Prezi
- презентация
- multimedia means
- foreign language
- conference-week
- programme Prezi
- presentation
Copyright
© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC