FOREIGN LANGUAGE BLENDED LEARNING TECHNOLOGY: FOR AND AGAINST
Abstract
The article is devoted to the topical problem of the use of a foreign language blended learning model of students; the attempt to reveal weak and strong points of this model and to prove its state of being in demand and efficiency in a foreign language studying in modern educational space, and in achieving professional and personality success by students is made.
References
- Абдеева Н. А. Роль информационно-коммуникационного обеспечения в подготовке будущих юристов // Вестник ЧитГУ. 2010. № 3 (60). С. 70-73.
- Желнова Е. В. 8 этапов смешанного обучения (обзор статьи «Missed Steps» Дарлин Пейнтер, журнал Training & Development) [Электронный ресурс]. URL: http://www.obs.ru/interest/publ/?thread=57 (дата обращения: 13.05.2014).
- Костина Е. В. Модель смешанного обучения (Blended Learning) и ее использование в преподавании иностранных языков // Известия высших учебных заведений. Серия «Гуманитарные науки». 2010. Т. 1. № 2. С. 141-144.
- Матвеенко И. А., Надеина Л. В., Коротченко Т. В. Применение информационно-коммуникативных технологий в процессе обучения студентов (магистрантов) профессиональному английскому языку в Институте природных ресурсов // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2011. № 4 (11). С. 115-118.
- Остроумова А. Ю. Использование видеоматериалов с помощью мультимедийных средств в обучении иностранному языку студентов технического вуза // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2013. № 7 (25). С. 153-156.
Author information
About this article
Publication history
- Published: May 19, 2014.
Keywords
- смешанное обучение
- информационные технологии
- мотивация
- источники информации
- инновационные методы преподавания иностранного языка
- blended learning
- information technologies
- motivation
- information sources
- innovative methods of a foreign language teaching
Copyright
© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC