• Original research article
  • May 19, 2014
  • Open access

MOTIVATION FOR STUDYING THE ENGLISH LANGUAGE BY STUDENTS OF TECHNICAL HIGHER EDUCATION ESTABLISHMENT BY BLENDED LEARNING

Abstract

In the article different types of intrinsic and extrinsic motivation of foreign language studying in a technical higher education establishment are considered. The experience of the use of blending learning as a motivating factor of foreign language studying by the students of National Research Tomsk Polytechnic University is presented. The role of the teacher and the platform Moodle in the realization of blended learning is discussed.

References

  1. Колесникова И. Л., Долгина О. А. Англо-русский терминологический справочник по методике преподавания иностранных языков. СПб.: Русско-Балтийский информационный центр «Блиц», 2001. 223 с.
  2. Костина Е. В. Модель смешанного обучения (blended learning) и ее использование в преподавании иностранных языков // Известия высших учебных заведений. Серия: Гуманитарные науки. 2010. Т. 1. № 2. С. 141-144.
  3. Пассов Е. И., Кузовлев В. П., Кузовлева Н. Е., Царькова В. Б. Мастерство и личность учителя. На примере деятельности учителя иностранного языка: учеб. пособие. Изд-е 2-е, испр., доп. М.: Флинта; Наука, 2001. 240 с.
  4. Рыманова И. Е. Использование среды Moodle для обучения профессиональному иностранному языку студентов технического вуза // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2013. № 11 (29). Ч. 2. С. 164-167.
  5. Щукин А. Н. Обучение иностранным языкам. Теория и практика: учеб. пособие для преподавателей и студентов. Изд-е 2-е, испр. и доп. М.: Филоматис, 2006. 480 с.
  6. Blended Learning in English Language Teaching: Course Design and Implementation / ed. by B. Tomlinson, C. Whittaker [Электронный ресурс]. London: British Council, 2013. 252 p. URL: http://englishagenda.britishcouncil.org/sites/ec/files/D057_Blended%20learning_FINAL_WEB%20ONLY_v2.pdf (дата обращения: 14.04.2014).

Author information

Tat'yana Semenovna Petrovskaya

National Research Tomsk Polytechnic University

Irina Evgen'evna Rymanova

National Research Tomsk Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: May 19, 2014.

Keywords

  • внутренняя и внешняя мотивация
  • обучение иностранным языкам
  • профессиональный иностранный язык
  • смешанное обучение
  • электронная среда
  • платформа Moodle
  • самостоятельная работа
  • intrinsic and extrinsic motivation
  • foreign languages teaching
  • professional foreign language
  • blended learning
  • electronic environment
  • platform Moodle
  • self-guided work

Copyright

© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)