• Original research article
  • May 19, 2014
  • Open access

THE SPECIFICS OF DEVELOPING A THEORETICAL MODEL FOR THE REALIZATION OF REGIONAL APPROACH TO THE CONTENT OF FOREIGN LANGUAGE TEACHING OF NON-LINGUISTIC STUDENTS

Abstract

The article presents a brief description of the theoretical model for realization of regional approach to the content of foreign language teaching under conditions of special economic zones of tourism and recreation by the example of the city of Yelets and technology for developing the competence of non-linguistic students to represent the culture of their region by means of foreign language under conditions of special economic zone of tourism and recreation.

References

  1. Карташова В. Н. Формирование лингвогуманитарной культуры учителя в сфере раннего иноязычного образования: монография. М.: Прометей, 2002. 287 с.
  2. Пассов Е. И. Методология методики: теоретические методы исследования. Елец: Типография, 2011. Кн. 3. 634 с.
  3. Пушкарева Э. А. Особенности построения интегрированного курса регионального содержания на иностранном языке // Сборник научных и творческих работ / Елецк. гос. ун-т им. И. А. Бунина. Елец, 2012. С. 106-112.
  4. Пушкарева Э. А. Региональный аспект в подготовке студентов к межкультурной коммуникации // Актуальные задачи лингвистики, лингводидактики и межкультурной коммуникации: мат-лы 4-й Междунар. науч.-практ. конф. (Ульян. гос. тех. ун-т). Ульяновск, 2010. С. 192-199.

Author information

El'vira Aleksandrovna Pushkareva

Bunin Yelets State University

About this article

Publication history

  • Published: May 19, 2014.

Keywords

  • теоретическая модель
  • технология
  • готовность
  • принципы обучения
  • региональный подход к обучению иностранному языку
  • спецкурс
  • культура родного края
  • theoretical model
  • technology
  • competence
  • principles of teaching
  • regional approach of foreign language teaching
  • special course
  • culture of native country

Copyright

© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)