• Original research article
  • May 19, 2014
  • Open access

RUSSIAN YOUTH JARGON: THE PROBLEMS OF DEVELOPING ORAL COMPETENCE OF FOREIGN STUDENTS

Abstract

The article examines the specifics of the perception of the units of Russian youth jargon by foreign students. In spite of the wide range of scientific papers devoted to the methodology of teaching Russian as a foreign language the problems of reasonability of teaching foreign students Russian jargon are relevant. The associative experiment identified the low level of perception of the investigated units by the foreigners and enabled to describe the reasons influencing the nature of perception of slang words.

References

  1. Борисова-Лухашенец Е. Г. О лексике современного молодежного жаргона (Англоязычные заимствования в студенческой среде 60-70-х годов) // Литературная норма в лексике и фразеологии. М.: Наука, 1983. С. 104-120.
  2. Головин Б. Н. Основы культуры речи: учебное пособие. М.: Высшая школа, 1980. 438 с.
  3. Марочкин А. И. Эмоциональная лексика молодежного жаргона // Язык и эмоции. Волгоград: Перемена, 1995. С. 69-75.
  4. Словарь молодежного сленга [Электронный ресурс]. URL: http://www.onlinedics.ru/slovar/slang.html (дата обращения: 02.04.2014).
  5. Шаховский В. И. Категоризация эмоций в лексико-семантической системе языка. Воронеж, 1987. 190 с.

Author information

Yuliya Vyacheslavovna Serysheva

National Research Tomsk Polytechnic University

Chun'yan' Li

National Research Tomsk Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: May 19, 2014.

Keywords

  • сленг
  • жаргон
  • студенческий жаргон
  • эмотивы
  • психолингвистический эксперимент
  • иностранные студенты
  • slang
  • jargon
  • student slang
  • emotives
  • psycholinguistic experiment
  • foreign students

Copyright

© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)