• Original research article
  • May 28, 2014
  • Open access

THE ROLE OF TESTING IN FOREIGN LANGUAGE TEACHING STUDENTS OF NON-LINGUISTIC SPECIALTIES

Abstract

In the article the role of testing and use of computer in foreign language teaching, in the security of efficiency and reliability of training evaluation in the given discipline of students of non-linguistic specialties, in creation of favourable conditions for the transition to self-tuition is under discussion. The advantages of the use of distance form of educational process organization are shown.

References

  1. Аванесов В. С. Композиция тестовых заданий. 3-е изд-е, доп. М.: Центр тестирования, 2002. 240 с.
  2. Азимов Э. Г., Щукин А. Н. Словарь методических терминов (теория и практика преподавания иностранных языков). СПб.: Златоуст, 1999. 472 с.
  3. Зимняя И. А. Психология обучения неродному языку (на материале русского языка как иностранного). М.: Русский язык, 1989. 219 с.
  4. Китайгородская Г. А. Интенсивное обучение иностранным языкам: теория и практика. М.: Русский язык, 1992. 254 с.
  5. Ляховицкий М. В. Методика преподавания иностранных языков: учеб. пособие. М.: Высшая школа, 1981. 159 с.
  6. Машбиц Е. И. Компьютеризация обучения: проблемы и перспективы. М.: Знание, 1986. 192 с.
  7. Поляков О. Г. Некоторые вопросы самоконтроля в обучении иностранным языкам студентов высшей школы // Язык и культура. 2012. № 4 (20). С. 97-104.
  8. Теория и практика дистанционного обучения: учеб. пособие / Е. С. Полат, М. Ю. Бухаркина, М. В. Моисеева и др.; под ред. Е. С. Полат. М.: Академия, 2004. 416 с.

Author information

Irina Aleksandrovna Manvelova

Financial University under the Government of the Russian Federation

About this article

Publication history

  • Published: May 28, 2014.

Keywords

  • личностно-ориентированный подход к обучению иностранному языку
  • тестирование
  • информационно-коммуникационные технологии
  • компьютеризация
  • дистанционное обучение
  • personality-oriented approach to foreign language teaching
  • testing
  • information-communication technologies
  • computerization
  • distance learning

Copyright

© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)